Gå til innhold

TEST: Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og dere fant faktisk ut at dette er en telefon nesten identisk med X10 mini, bare med et tastatur, og ga den samme terningkast som X10 mini. Amobil fant ut at X10 mini pro var en veldig mye dårligere telefon enn X10 mini, og gav den 2 øyne mindre på terningen. Tror Amobil har mister grepet helt nå...

 

Men vil dere lese hyping og spåing om Nokia, så er Amobil plassen.

 

En X10 med tastatur hadde vært drømmetelefonen for meg. Tror denne skjermen blir i minste laget for meg...

Lenke til kommentar

Det er nok ikke amobil som har mistet grepet. Jeg er helt fullstendig enig i at den måtte få lavere karakter enn x10 mini, da x10 mini pro er for proffbrukerne. Proffunksjonene på pro'en er ikke på høyde med andre profftelefoner med qwerty-tastatur. Dessuten mister jo navnet "mini" sin mening da denne telefonen ikke er en mini lenger, den er rett og slett blitt en klump, bortsett fra skjermen, som til den nye målgruppen blir for liten.

 

Snakk heller om mobilen.no og forfatteren her som virker som en iPhone-fan: "...mindre enn gode, gamle iPhone 3GS" og "...skiller seg ut fra alle iPhone-klonene der ute." Det er useriøst..

Lenke til kommentar

Nei, du har missforstått. Navnet skjemmer ingen, er det noe som heter, men det har ikke amøbene på Amobil fått med seg. Ifølge raporter fra mobilpushere så er det denne som virkelig selger nå. Den er minimalt større enn X10 mini, så at det skulle disskvalifisere til mini navnet, er bare dumt. Den blir, som mobilen helt rett skriver, litt større, men den blir til gjengjeld bedre for dem som skriver mye på telefonen. Jeg er ikke i tvil om hvilken variant jeg ville valgt, og det er denne. Amobil bommer, slik de ofte gjør i sine makkverk av tester.

Men vil man ha hyping av Nokia, er Amobil rette plassen. Der hyper de alt som kommer fra finnene, og er positiv innstillt tilogmed til en reklamefinansiert nettleser. Så finnene vil at du skal betale for å se masse reklame når du surfer på nettet, noe Amobil syns er helt topp. Hadde dette kommet fra SE, skal jeg vedde på at Amobil hadde tatt krigstypene frem, og slaktet det...

 

At norsk presse er "lurt" av Aple, er det ingen tvil om. Og mobilen er ingen unntak. Men ser man bort fra akkurat dette, så finner jeg mobilen.no langt mer troverdig, en Nokiafansen som skriver for Amobil. De blir jo ikke kalt NokiAmobil for ingen grunn...

Lenke til kommentar

Jeg har testa x10 mini pro i over en uke nå og er ganske så fornøyd. Og når det kommer til nettsurfing fungerer skjermen ypperlig og er veldig treffsikker når man trykker på linker etc. Og skrive meldinger på den er en drøm. Den er litt større en x10 mini, men den er fortsatt mini i mine øyne. Absolutt å anbefale for den med skrapa lommebok som vil ha en god å funksjonell mobil.

Lenke til kommentar

Flott test:-)

Synes iphone var en og er en ok telefon å sammenligne med ettersom det er så mange som har en slik eller kjenner noen som har..Kanskje også derfor nettopp den blir bruk? Og litt ok må de jo også være ettersom så mange har den, så ordene "gode, gamle iPhone 3GS" er også ok for min del..Og er det sånn at det ikke er en del iphone-kloninger på markede?? Jeg synes nå ihvertfall det er det. Det mest useriøse var vel heller det å dra dette opp her da det i det hele har lite å gjøre med testen av denne mobilen. og nå gjorde vel ikke jeg det noe mer seriøst med å kommentere det...men, men...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det var masse ting jeg var irritert over..bl.a. virker ikke bluetooth'en på mobilen, også går det ikke ann å lage mapper til å ha bilder i :(, heller har jeg ikke funnet ut hvordan man roterer et bilde, og irriterer meg over at man må bekjære bilde før det kan brukes som bakgrunnsbilde,.. kjøpte den nylig., og angrer på det. Men får bare holde ut med den :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er du helt tjukk i hue som sammenligner to telefoner som er i helt forskjellig prisklasse? Og jeg tror folk skjønte at du var misfornøyd med størrelsen på telefonen første gang du sa det, så du trengte ikke å nevne det 1000 ganger til. Når du er så glad i iPhone tror jeg ikke du egner deg til å teste andre telefoner, da er de dømt til å få dårlig kritikk. Dette er ca den dårligste testen jeg har lest noensinne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...