Gå til innhold

Vurderer oppgradering av pc`n, hvilken ram?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har bestemt meg for å oppgradere, da min Core 2 Duo E6750 2.66ghz har begynt å gi meg tegn på at det er på tide med utskiftning, selv om jeg har gått over til Windows 7 for å få fullt utbytte av 4gb OCZ ReaperX 1000mhz DDR2 rammen klarer jammen ikke den vesle CPU`en å holde følge med spill og prosesser.. Temperaturen er heller ikke mye å skryte av, ligger ofte over 50 celcius på idle ifølge hovedkort..

 

Jeg velger å fortsette bruk av 775 sokkelen, da jeg brukte en del på hovedkortet i fjor, Asus P5E Deluxe, og gå til innkjøp av butikk ny Core 2 Quad Q9650 og 4gb ram til.

 

Redigert: Jeg fant nettopp ut at rammen jeg har er bra, men kunne trengt 4gb til!

 

Jeg lurer derfor på om noen vet hvor det går an å få kjøpt 4gb til av samme rammen jeg har nå;

OCZ ReaperX HPC 2x2gb 1000mhz FSB PC8000

 

Tusen takk for eventuellt svar :)

 

ToreDL87

Endret av toredl87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har bestemt meg for å oppgradere, da min Core 2 Duo E6750 2.66ghz har begynt å gi meg tegn på at det er på tide med utskiftning, selv om jeg har gått over til Windows 7 for å få fullt utbytte av 4gb OCZ ReaperX 1000mhz DDR2 rammen klarer jammen ikke den vesle CPU`en å holde følge med spill og prosesser.. Temperaturen er heller ikke mye å skryte av, ligger ofte over 50 celcius på idle ifølge hovedkort..

 

Jeg velger å fortsette bruk av 775 sokkelen, da jeg brukte en del på hovedkortet i fjor, Asus P5E Deluxe, og gå til innkjøp av butikk ny Core 2 Quad Q9650 og 4gb ram til.

 

Redigert: Jeg fant nettopp ut at rammen jeg har er bra, men kunne trengt 4gb til!

 

Jeg lurer derfor på om noen vet hvor det går an å få kjøpt 4gb til av samme rammen jeg har nå;

OCZ ReaperX HPC 2x2gb 1000mhz FSB PC8000

 

Tusen takk for eventuellt svar :)

 

ToreDL87

 

Hei jeg tror jeg fant den men er ikke sikker. Men her er linken

http://solbu.com/E-Commerce/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=1344

Endret av Angel
Lenke til kommentar

Jeg har fått CPU (6750 quad core 3 ghz 12mb cache) og thermaltake vifta i posten nå, vifta var faktisk så stor at jeg måtte omarrangere på dual oppsettet til rammen, fant forøvrig ut at disse ram brikkene ikke klarer å sitte rett ved hverandre, så 8gb blir det likevel ikke, men som dere sier, får nesten ikke bruk for 8gb.

 

Har Raptor harddisk på 74.5 gb, har vurdert SSD ei god stund nå :)

 

De gode nyhetene er at det jeg hadde av utrolig mye lagg på Battlefield Bad Company 2 og alle andre spill samt andre drop i ytelse og ustabilitet, er nå helt borte, jeg fikk t.o.m bedre ping.. Jeg trudde den gamle 8800 GTX`en var grunnen til meste av lagg, men her har man altså tatt helt feil!

Jeg kjører med 2 120mm vifter som blåser rett på hovedkort og annen hardware og en 90mm og en Intel Core Duo vifte som blåser tvers over hovedkort og ram, 18 celcius på idle CPU!! (Aldri fått den over 76 prosent load så jeg vet ikke nøyaktig hvor varm den blir på 100% load) Og dette før arctic kjøle pastaen har fått tørka inn ordentlig! (Jeg pleier som regel å overklokke en uke eller to etter installasjon for å være sikker på at arctic pasta oppnår maks potensiale)

 

Regner med det blir SSD harddisk med tid og stunder, skal ha windows og litt plass til simulatorer og diverse addons på den så det vurderes 256 gig størrelse.

 

Nå har den gamle Videoseven skjermen tatt natta, bruker 40"`n i stua som skjerm akkurat nå men den kommer til å komme under tungt bruk av husets overhode, så skjerm blir neste prioritet..

Endret av toredl87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...