Gå til innhold

Trenger hjelp med ny xbox nettverks adapter


Anbefalte innlegg

jeg gjorde innkjøp av den nye trådløse nettverks adapteren til xbox, den snasne med to antenner isteden for en! pluss den er visst bedre på andre områder også...

Har vært plaget av at mitt trådløse headsett som bruke wifi forstyrrer den gamle trådløse dingsen som får xboxen til å miste koblingen til xbox live eller bare å hindre boxen i å koble seg opp når den startes opp.

 

Så nå sitter jeg med den nye trådløse dingsen, koblet den til xboxen, skrudde på xboxen, satte inn en oppdaterings dvd som skulle oppdatere xboxen nok til at jeg skal kunne bruke den nye dingsen, boxen var jo helt oppdatert fra før så ikke noe problem.

Men den NEKTER å koble seg opp mot det trådløse nettverket, jeg kan søke etter nettverk, den finner det helt fint, med full styrke, skriver inn passordet, men mer skjer ikke.

får bare beskjed om at den ikke greier å koble seg opp, kommer ikke så langt som å koble seg opp mot nettet engang.

Men hvis jeg putter i den gamle antenna så funker alt med en gang.

Noen som vet hva som kan gjøre at dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nye adapteren støtter en ny Nett instilling som heter. 802.11N. Den gammle støtter 802.11G nettverk. Forskjellen er at den nye tar i mot raskere nett og høyere båndbredde. Om du har stillt den inn for og lese N så vil den nok ikke koble seg på. La den stå på G, du kan evt google etter hvordan det gjøres. Vil tro det er dette som får det til og kræsje.

Lenke til kommentar

Den nye adapteren støtter en ny Nett instilling som heter. 802.11N. Den gammle støtter 802.11G nettverk. Forskjellen er at den nye tar i mot raskere nett og høyere båndbredde. Om du har stillt den inn for og lese N så vil den nok ikke koble seg på. La den stå på G, du kan evt google etter hvordan det gjøres. Vil tro det er dette som får det til og kræsje.

var inne på tanken selv men xbox nettwork settings har ikke akkurat mange valg når det gjelder sånt <_<

 

Edit: greier ikke å finne noe på google, mulgi det bare er jeg som suger til å søke på google men...

eneste andre løsningen jeg ser er jo å kjøpe ny router men det har jeg strengt tatt ikke lyst til når den gamle fungerer helt fint, den var tilogmed byttet ut til en nyere versjon, men fortsatt med 802.11g wireless, bare for ett års tid siden.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Den nye adapteren støtter en ny Nett instilling som heter. 802.11N. Den gammle støtter 802.11G nettverk. Forskjellen er at den nye tar i mot raskere nett og høyere båndbredde. Om du har stillt den inn for og lese N så vil den nok ikke koble seg på. La den stå på G, du kan evt google etter hvordan det gjøres. Vil tro det er dette som får det til og kræsje.

 

Dette skal adapteren/Xboxen i utgangspunktet detektere automatisk. Den støttar både 802.11a/b/g/n (og no også WPA2 etter dashboard-oppdateringa som kom i... november?).

 

Har du sjekka om det finst oppdatert programvare til routeren din? Du kan også prøve å spesifisere nettverket manuelt (Network Settings -> Specify Unlisted Network) og så legge inn SSID, kryptering og passord.

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Den nye adapteren støtter en ny Nett instilling som heter. 802.11N. Den gammle støtter 802.11G nettverk. Forskjellen er at den nye tar i mot raskere nett og høyere båndbredde. Om du har stillt den inn for og lese N så vil den nok ikke koble seg på. La den stå på G, du kan evt google etter hvordan det gjøres. Vil tro det er dette som får det til og kræsje.

 

Dette skal adapteren/Xboxen i utgangspunktet detektere automatisk. Den støttar både 802.11a/b/g/n (og no også WPA2 etter dashboard-oppdateringa som kom i... november?).

 

Har du sjekka om det finst oppdatert programvare til routeren din? Du kan også prøve å spesifisere nettverket manuelt (Network Settings -> Specify Unlisted Network) og så legge inn SSID, kryptering og passord.

har prøvd å legge inn SSID manuelt og sånt.

 

Men det funket hvis jeg tok av WEP passordet, og nå etter mer testing så har jeg endelig fått det til, jeg måtte forandre sikkerheten til WPA-PSK / WPA2-PSK av en eller annen grunn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...