Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har løpt aktivt som mosjonist i ca. 8 år. Jeg er relativt tung (ca. 100 kg) men veide 115 når jeg begynte å løpe, uten at vekten noen gang har gitt meg noen plager eller skavanker i forbindelse med løping. Plutselig nå får jeg veldig vondt under hælen ("Hælputen"?) etter at jeg har løpt. Jeg kjente det veldig spesielt morgenen etter at jeg hadde løpt. Og i det siste må jeg trene alternativt fordi det å løpe (på tredemølle) gjør for vondt. Jeg har nettopp byttet joggesko - og lagt ned 1500,- kroner i et par gode Adidas som skal ha gode dempe egenskaper. Jeg hadde før dette et par Saucony. En venn, som har drevet med aktivt idrett, forteller meg at den type smerter kan oppstå nettopp etter et skobytte, selv om de nye skoene er "bra" (demper godt). Men jeg har jo byttet løpesko mange ganger tidligere uten at jeg har kjent noe til dette. Så hva kan slik smerte skyldes? Er det noe behandling som kan avhjelpe dette (fysioterapi, akupunktur...)? bør jeg ta noen forholdsregler i videre trening, kan det bli kronisk hvis jeg bare prøver å ignorere det og fortsetter å løpe tross smerter? Håper dere kan hjelpe meg med disse spørsmålene

 

Les saken her

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...