Gå til innhold

Samsung Galaxy Spica USB problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kjøpte meg nettop en Samsung Galaxy Spica men ingenting skjer når jeg kobler den til USB porten utenom at den lader...har prøvd og koble den til 3 pcer men ingenting skjer...HJELP! :(

 

Hei, hvilke(t) operativsystem kjører du? Og har du lastet ned/installert PC Suite'n (PC Studio 7) til Galaxy før du forsøkte å koble til? Jeg har kikket litt på ulike forum på nettet, og det virker å være et kjent problem med modellen, dessverre..

Lenke til kommentar

Takk for svaret, jeg fant ut dette med problemene med denne modellen. Jeg kjører Android 1.5, men i slutten av april kommer det Android 2.1 til den og da skal problemene være løst.

 

Fikk tilslutt koblet den til PCen ved og skru på USB-Debugging, men man får ikke gjort noe annet enn og oppdatere den via New PC Studio, men man får ikke oppdatert den før Android 2.1 kommer og da må man bytte til et annet program på PCen som heter Samsung Kies hvor det skal gå ann og ta backup og lignende.

 

Problemet for mange kan være at New PC Studio ikke fungerer på Windows 7.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd det meste nå, men jeg får ikke koblet den til. Det står at den kun støtter oppdatering, men når jeg ser etter oppdateringene så får jeg opp at den ikke støtter det... Hva er problemet? Har Samsung laget en programvare som ikke er brukenes? Jeg har lastet ned både new pcstudio og kies og ingenting funker. Hva skjer når android 2.1 kommer? Kan jo ikke koble til nå, så jeg får vel ikke oppdatere. Har prøvd både på xp, vista og windows 7.

Lenke til kommentar

ok, prøv noen av disse:

 

1. gå inn på Settings>About Phone>Additional settings og se om Mass Storage Only er skrudd på, hvis den er det, skru den av og det burde fungere.

 

2.Hvis nr.1 ikke fungerte, gå inn på Settings>Applications>Development og skru på USB Debugging.

 

3. Hvis du ikke får koblet den til enda, prøv og koble den til PCen, skru av og på telefonen.

 

Lykke til :)

 

-TJ

Lenke til kommentar

Bare hyggelig.

 

Det er veldig usikkert når 2.1 kommer til norge, noen har allerede fått oppdatert den(i norge), mens jeg og mange andre ikke har fått noen update, det har sikkert noe med at samsung sin android support osv er forferdelig dårlig, men det er bare og smøre seg med tolmodighet :)

Lenke til kommentar

http://samsung-firmware.webs.com/samsungandroid.htm

 

Ga blanke F... i de kranglete samsung programmene og hentet den her og flashet med odin.

 

I570EXXJCF er den nordiske oppdateringen , da koblet min seg automatisk opp på Onecall/Network norway etter flashing uten att jeg trengte stille inn noe som helst.

Du må også downloade disse 2 filene og legge alt i samme mappe , husk å krysse av på one package i ODIN.

Last ned følgende fra samme side:

Flash Tools

Newest version: DOWNLOAD

New! Spica/Orion.ops File: DOWNLOAD

 

GUIDE:

***** USE THIS GUIDE AT YOUR OWN RISK ! *******

***** DO NOT BLAME ME FOR BRICKED DEVICES ******

 

What you need :

 

The firmware : I570EXXJCF in my case. (Android 2.1 (Eclair) firmware from Samsung).

Multiloader application and Spica OPS (Odin_v4_03.exe + spica.ops or spica_jc3.ops ) Odin_v4_03.zip

*** Please use the new spica_jc3.ops file for the 2.1 firmwares I570EXXJCF etc.***

Drivers for I5700 : drv5700.zip ( Jeg innstallerte KIES først for den hadde driverne , bare husk å lukke KIES før flashing med ODIN)

Samsung USB Cable

 

Before you start :

Backup your data !

Remove the SIM lock if any.

Create a folder and extract all files listed above + the firmware (do not extract the tar file from within the firmware)

Ensure your phones battery is sufficiently charged (and your laptops battery too if you live in a country like ours lol ;-))

Shutdown any service/software which could be using the USB port, especially the Samsung PC suite. - Very Important

 

Flashing :

 

Edit : You should probably do a hard reset before you start by punching in the following code on the phone *2767*3855#

 

1. Shutdown your phone and remove the SDCARD and the SIM

 

 

2. Put the phone in "Download Mode" by pressing Volume Down + Camera + Power button.

 

Har gått bra for meg alle gangene , flashet Tysk og Fransk før den nordiske kom.

Les 3 ganger og vær sikker på hva du skal gjøre så går det som regel bra.

Lenke til kommentar

Hva mener de med dette: "Remove the SIM lock if any."

 

Det jeg er mest usikker på siden jeg som sagt kjøpte mobilen med abonoment...takk for guiden forresten :)

 

PS: Trur du mangler noen download linker i posten din hvis jeg ikke tar feil...

 

PSS: Jeg har også Win 7 64 bit...burde jeg kanskje gjøre detta på min laptop som har vista eller?

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Vet ikke hva simlock er for noe... Det som mangler er at det er feil å laste ned den filen som heter Newest version: DOWNLOAD. Finn den filen som heter Odin Multi Downloader v4.03. Det er den som er rett i hennhold til Guiden:-) Jeg brukte win7 32. Det funket fint... Det står at du må ha en driverfil. Det jeg gjorde var å innstallere Kies. Den inneholder alle driverene. Jeg gjorde det som stod der, og det gikk fint. Jeg er ingen Datanerd så når jeg får det til så får alle det til...;-)

Endret av Bunnie
Lenke til kommentar

Vet ikke hva simlock er for noe... Det som mangler er at det er feil å laste ned den filen som heter Newest version: DOWNLOAD. Finn den filen som heter Odin Multi Downloader v4.03. Det er den som er rett i hennhold til Guiden:-) Jeg brukte win7 32. Det funket fint... Det står at du må ha en driverfil. Det jeg gjorde var å innstallere Kies. Den inneholder alle driverene. Jeg gjorde det som stod der, og det gikk fint. Jeg er ingen Datanerd så når jeg får det til så får alle det til...;-)

 

Kan spørre deg om noe annet da, kjøpte du mobilen din med abonoment slik at den er låst til en operatør eller uten? :)

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...