Gå til innhold

Spillbørs skulle jeg gjerne sett!


Anbefalte innlegg

Med noen venner som ble litt vel hektet på Age og Conan, og mine egne interessert i noen spill og mod samfunn skulle jeg gjerne sett at spillbransjen gjorde det samme som filmbransjen:

 

Du kan kjøpe aksjer i filmer

 

Jeg regner med at for Hollywood er dette en måte å spre risikoen og ikke minst få opp investeringsnivået. Mange småsparere små gjør en stor å.

 

Det finnes en del spillprosjekter jeg gjerne hadde puttet noen kroner i, både av egen nytte og andre for å leke investor :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, det samme er jo virkeligheten i Film bransjen.

Jeg regner med dette er for å trekke friske penger inn i bransjen, og at det har vært såpass populært i tulle modus at de har tro på en IRL versjon.

 

F.eks ville Mad Max fantaster puttet penger i et Mad Max 4 prosjekt...veien er lang til å putte penger Warner Bros og håpe at de lager Mad Max 4.

 

Så nei, jeg har ikke puttet penger i Sega, men hadde garantert puttet penger i Medevial Total War III.

 

Sega er vel kun utgiver. Dersom du vil putte penger i Total War, kan du putte penger i The Creative Assembly som lager spillene

...Du har naturligvis helt rett xdrea :whistle:

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Skjønner tankegangen, men jeg hadde nok heller kjøpt meg inn i utvikler studioet enn å kun kjøpe meg inn i en spilltittel. Men det er sikkert en del som tenker annerledes, så sikkert en god ide.

 

Sega er vel kun utgiver. Dersom du vil putte penger i Total War, kan du putte penger i The Creative Assembly som lager spillene. ;)

Lenke til kommentar

Gabe Newell snakket litt om dette for en stund siden: link

 

Knallbra, takk for linken. Forumet hjelper late slasker som meg så jeg slipper å lete for mye selv ;)

 

Personlig tror jeg dette vil fungere..og fordi Steam er Steam, vil de så absolutt ha potensialet til å få det til.

Det er flere prosjekter der ute jeg ryster på hodet over at det ikke er mulig å kjøpe seg inn i. Det meste tragiske eksempelet (synes jeg personlig) er jo karen som brukte en haug av sine private midler for å lage en Campaign til Battlefronts Combat Mission Barbarossa.

Paypal sponsorater er bare ikke nok.

Dominion of the Sword hadde jeg nok betalt noen kroner for og.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...