Gå til innhold

Gaming Headset


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå begynt å hardcore-game'e FPS spill igjen og føler jeg da trenger et nytt headset fordi jeg nå sitter med Sennheiser HD280 som da er helt lukket og dermed svært vanskelig å høre hva man selv sier.

Headsetet kommer bare til å bli brukt til prating i Ventrilo og i FPS-spill.

Jeg bruker da et eksternt lydkort, M-Audio Fast Track Pro, så jeg vil helst ha et headset som har 3,5mm jack på både ut- og inn lyd (ikke USB).

 

Forutsetninger:

- Headset med mic.

- Bra lyd til FPS.

- 3,5mm jacks.

- Åpent eller semiåpent.

- God mic (bruker knappen ALT til "Touch and speak"; bare for å opplyse hvis det har noe å si).

 

Har tittet litt på: SteelSeries SteelSound 5H v2

Det er jo ganske så grei pris og har alt det jeg trenger, men har dere andre noen anbefalinger i forhold til mine forutsetninger?

 

Jeg vil jo betale minst mulig for best mulig, men pris har ikke noe å si inntil videre.

Anbefal gjerne headset med USB også, men jeg vil helst ha et jeg kan bruke igjennom lydkortet mitt.

 

Takk for all hjelp, peeps! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forklarte jo hvorfor: har et eksternt lydkort, M-Audio FastTrack Pro, som gir meg bedre lydkvalitet enn et USB headset med egne drivere (det sier vel seg selv?). Et eksternt lydkort har ikke USB innganger (lydkort generelt har vel sjeldent det..) og dermed vil jeg helst bruke Jacks.

 

Ja, en grønn, lyd inn, og en rosa-oransje, lyd ut.

 

Hvis jeg ikke hadde investert i no lydkort fra før og da satt med hovedkortet sitt lydkort hadde jeg jo selvfølgelig investert i et USB-headset med gode drivere.

Endret av Nuben
Lenke til kommentar

Forklarte jo hvorfor: har et eksternt lydkort, M-Audio FastTrack Pro, som gir meg bedre lydkvalitet enn et USB headset med egne drivere (det sier vel seg selv?). Et eksternt lydkort har ikke USB innganger (lydkort generelt har vel sjeldent det..) og dermed vil jeg helst bruke Jacks.

 

Ja, en grønn, lyd inn, og en rosa-oransje, lyd ut.

 

Hvis jeg ikke hadde investert i no lydkort fra før og da satt med hovedkortet sitt lydkort hadde jeg jo selvfølgelig investert i et USB-headset med gode drivere.

var nede og kjøpte meg nytt headsett på datakjeden i Trondheim nå forrige uke. De anbefalte Razer Carcharias om man ikke hadde lydkort og ett eller annet steelseries som jeg tror hadde samme navnet som det headsettet du linket til om du hadde lydkort i pcn. Endte opp med å kjøpe Carcharias så sannt det såg mer behagelige ut for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...