Gå til innhold

Allods Online


Anbefalte innlegg

fear of death er en debuff man får etter å ha død og den minsker visse stats med 25% for en viss periode av tid, 51 minutter visst du er level 40 som du sier.

 

denne debuffen kan fjernes med enten å bruke myrh eller ka det no heter som du kjøper for in-game gold eller perfumes som du kjøper for ekte penger eller får gjennom daily quests. perfumes vil også gjøre det immune i 30 minutter.

 

denne debuffen vil trolig bli forandret ettersom det er så mange som har klaget, men det er også en del av dem som er ganske okey med den siden du kan fjerne den med ingame gold, personlig synes eg de burde gjøre så den tok mindre tid og ikke var så krafitg. 25% er en del og den kan stacke opp til 4 ganger som dermed vil si at de statsene går ned 100% og du blir nærmest en grønnsak.

 

men som sagt, det er i grunn ikke et stort problem siden du kan fjerne den med ingame gold og slikt så det er ikke noen funksjon som ødelegger spillet slik som mange sier, men den vil trolig bli forandret i fremtiden ;)

 

(håper du skjønnte litt mer av den no til tross for at forklaringen var litt rottete)

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(håper du skjønnte litt mer av den no til tross for at forklaringen var litt rottete)

 

For å ta en lynrask versjon alle som har spilt WoW (dvs "alle") kan kjenne igjen:

 

Fear of Death = Ressurection Sickness, bare at du får det hver gang du dør istedenfor kun når du respawner på "graveyard".

 

Lengden på debuffen varierer fra 25 sekunder på level 15 (første level hvor du får det) til 51(?) min på lvl 40.

 

Kan som sagt over fjernes enten ved bruk av daily quest/cash shop item eller å bruke ingame penger (på "Mirra", som det nettopp har blitt renamet til) - hvor prisen avhenger av hvor lang tid du har igjen av debuffen.

Lenke til kommentar

ingen realease date enda, men den er i open beta så alle kan spille og ingenting vil bli slettet mellom open beta og realease så spilleren din og alt vil forsatt være der.

 

og angående hastigheten fra 1-40 så mener en del det er ca like fort som å levle fra 1-70 på wow (før xp boosten kom)

 

edit: litt for sein der Ehtirno :p

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Laster ned nu! Håper på å bli positivt overasket siden jeg ikke vet noe om spillet, og siden det er free 2 play :)

 

Edit: BTW! Noen som vet hvilket nettside jeg bør laste ned fra, bruker currently Gamershell.com og er på 120 kb/s...

Endret av Things
Lenke til kommentar

I guildet jeg spilte med på US siden hadde vi en guildleder som er russisk, han har følgt spillet nøye og vet hva han snakker om. Viss jeg forsto det riktig skal ikke fod debuffen gå vekk viss du er avlogget, dessuten får du bare en parfyme på daily questet, og dette questet tar opp mot en halvtime. Og prisen for å kjøbe dette med ingame gold er såpass dyrt at de aller fleste ikke har muligheter til og ha råd til dette. Beklager men dere virker utrolig naive i forhold til denne buffen. Håper jeg tar feil selfølgelig, men alt jeg har hørt fra folk som har peiling er negativt. Håper noen kan komme tilbake med ingame erfaringer. Den frekkheten de viste når de satte prisene i us 6 til 20 ganger dyrerer enn i russland er grunn nok til og ikke stole på gpotato. Vanlig "free to play" mmorpg taktikk, sette prisen skyhøyt, unnskylde seg, senke den litt, som et slags smokescreen der det ser ut som de gav etter og ha minsket prisene veldig, men i realiteten er det forsatt waaaaaaaaaaay overpriset.

 

Rant over :p

Lenke til kommentar

Naivt eller ikke, er lov å håpe på at de innser at alt annet enn en dramatisk reduksjon i prisene vil være å kaste alle pengene de brukte på utvikling rett i dass. Det ikke er noen som spiller nå som kommer til å gidde bruke mer enn en vanlig MMO-sub i måneden på et F2P spill - og hvis man knapt får noen kvelders fullverdig spilling i endgame til den prisen, da blir det få som fremdeles spiller Allods om noen måneder.

 

Edit: Ironisk nok tror jeg at Allods P2P med en vanlig sub-modell og ikke alt dette cash shop tullet (kunne kjøpe bags/bankslots fra vendor, etc), ville hatt gode muligheter for å bli profitabelt - det er et meget pent, gjennomført spill (iallefall så langt jeg har kommet, på level 18) med mange festlige småting som virkelig gjør det til noe for seg selv. Synd at man i praksis ikke kommer utenom den åndssvake cash shopen uansett hvor mye man har lyst :/

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Jeg også hadde føretrukket en vanlig sub metode, mmorpg i dag har sjelden råd til å gå på en slik smell som de forhåpentligvis ser ut til ha gått på. Men nå spørs det hvordan folk reagerer når de satte prisen ned noe. Det er i allfall et steg i riktig retning, selv om jeg nok holder meg til smokescreen teorien. Jeg er skikkelig sur og irritert på en mengde selskap når det gjelder pc gaming, derfor den noe friske holdnignen til Allods.

 

De åpnet nettopp en ny eu server, en såkalt internasjonal server, hvor det er lov å snakke andre språk enn engelsk. Jeg synes det er en rar variant, for det første er jo de som ikke gidder snakke engelsk allerede bosatt på den første serveren. Så det er liten grunn til å tro at de som allerede er det kommer til å flytte, i allfall ikke alle de forskjellige språkene som blir "snakket". Det hjelper heller ikke at det ikke er noen character transfer over til den nye serveren. Man burde vel strengt tatt gjort den engelsk språkelig, eller tysk eller noe slikt. Joda jeg er klar over at et lite mindretall ikke kan snakke engelsk, men en server der man oppfordrer til flere grupper som ikke er i stand til å kommunisere? Jeg er lettere forvirret.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

i dag åpnet eu cash shopen og må si at prisene er KRAFTIG lavere en US prisene var når de startet. for 10euro (ca 80kr) får du 1000gpotato og den legendariske bagen som kostet 20$ på US servere koster 150gpotato. er vel rundt 10kr det? så eg synes ikke det er så gale eg. potions og sånt skal tydeligvis ikke koste så mye heller.

 

så eg tok no dette som en god nyhet, de viste det at de hørte på communityet som klagde over prisene.

 

edit: husk at gpotato er knyttet til accounten og ikke til spillet selv så visst du kjøper 1000gpotato kan disse brukes på alle gpotato's spill ;)

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Har spilt Castle of heroes den siste uken, et meget tøft web browser spill fra gpotato. Spillet har også item shop så jeg lurer litt på hvor hemmet jeg blir av det. Greit man kan bruke potetene til forskjellige spill i allfall. Viss noen er interessert kan jeg sende en refer a friend, for da får jeg 50 poteter viss dere spiller et par timer. Det er vel en slags blanding av Empire craft(web browser) og heroes of might and magic.

Lenke til kommentar

er det bare jeg som har problemer med og logge inn nå?...får verken logget inn på gpotato siden eller på spillet, prøvd 2 accounter.

 

Regner med du har funnet ut av det nå, men det var ekstra server maintenance rundt kl 5-6 i går kveld.

 

Når jeg allikevel poster:

Nå som shopen faktisk er ute er det rimelig klart for meg at prisene der er det minste problemet Allods har akkurat nå.

Har nå kommet meg til level 25 med healeren min, og fjellet av frustrasjoner vokser støtt og stadig...

 

For å nevne noe:

 

- Hver level får du 1 stat point. Men samtidig kreves det +x i alle stats du bruker for å være like effektiv %-vis som før du levlet opp. Resultat: Med mindre du har bedre gear liggende og vente på deg hver gang du levler opp vil karakteren din være SVAKERE etterpå enn før - selv om du får nye skills og ruby points. Føles som å pisse i motvind når man levler opp og plutselig er en mindre effektiv healer pga høyere resist chance osv. Argggggggg.

 

- Class balance er ikke-eksisterende. Jeg hadde ikke trodd at jeg som healer skulle legge motstanden flatt til høyre og venstre, men enkelte klasser kan lett sende meg til purgatory før jeg får trykket på en eneste knapp. Scout er spesielt morsomt å treffe på - en liten lagspike når den første pila treffer, så er du allerede død, selv med cappet 5% kjangs til å bli crittet og rimelig solide mengder hit points.

 

- Empire > League. Antall. Level range. League basen i Holy-lands er antakelig campet 50% av prime time, inkludert dreping av quest givers, teleporteren, alt som rører seg.

 

- War banners. Her tror man at å ikke flagge seg for PvP, og å gjøre ikke-PvP quester i en konflikt-sone er løsningen. Så viser deg seg at man kan angripes allikevel, bare noen av motstanderne i nærheten har plukket opp et buff item (random drop, rimelig høy %) med en halvtimes varighet.

 

Purgatory er mitt nye hjem :)

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

eg fikk en feil melding om at eg ikke fikk kontakt med game server rundt den tiden, men eg tenkte det bare var nettet mitt for ruteren hadde hengt seg opp (igjen) og nettet gikk suppe tregt.

 

men kom meg fint inn seinere på kvelden når eg prøvde, dinget til og med lvl 16. ja vet, er ikke så høyt, men prøver å ikke spille så alt for mye :p

 

men i går var første gangen eg døde etter eg hadde dinget 15, med andre ord eg fikk FoD (fear of death) og eg hadde no hørt at den varte i ca 4 minutter på lvl 15, men min varte bare 20-25 sekunder? har de sotte ned tiden eller noe?

 

og ja btw, i siveria sin siste camp så får du en kasse med 20 perfumes fra et quest, så visst du har problemer med pvp og FoD foreslår eg at du gjør det questet ;)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke logga inn enda jeg...og gpotato europe er jo så fucked at de ikke har noe help enda...står jo bare "coming soon" så er jo ingen mulighet for og kontakte dem... :(

 

Edit: Scratch that...når jeg gikk inn på gpotato.eu igjen nå så var jeg helt plutselig logga inn O.o

 

PS: Er det noen som har prøvd og kjøpe gpotatos med SMS? Fordi jeg får ingen SMS når jeg sender AP til 2098...

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

og ja btw, i siveria sin siste camp så får du en kasse med 20 perfumes fra et quest, så visst du har problemer med pvp og FoD foreslår eg at du gjør det questet ;)

 

Perfume forhindrer ikke at man dør, bare at man ikke må vente (på lvl 25) 4 minutter før man er dugelig igjen - sparer perfume til FoD blir litt mer irriterende rent tidsmessig.

Lenke til kommentar

har dessvere ikke prøvd å kjøpe gpotato enda så vet ikke om sms funksjonen virker som den skal, men ville sendt mail til supporten, husker ikke helt addressen, men du kan spørre rundt på forumet deres.

 

og eg sa aldri at perfume forhindret at du dør, men det fjerner FoD og gjør deg immune mot FoD i 30 minutter. så kan være nyttig å ha visst du har pvp match og sånt. og 4 minutter på lvl 25 er da ikke så gale, men 50 minutter på 40 er bare idiotisk. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...