Gå til innhold

Ny bærbar ?


AmaZe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg skal kjøpe en ny bærbar. hvilken av disse to gir mest for penga?

 

 

Ville nok gått for Toshibaen da Toshiba er generelt mindre støyende, og har god support. (Kan godt hende det er god support på den andre men det vet jeg ingenting om) Generelt er f.eks Toshiba raskt med å komme med driveroppdateringer og har lite feil.

Lenke til kommentar

Hadde personlig holdt meg unna Elitegroup uansett hvor mye de enn lover. Har svært dårlige erfaringer med dem. Kjøpte tidligere denne green 732. Nå har den jo gode spesifikasjoner, men det hele virket ikke helt proft. Virket som de hadde installert den med den billigste cd-brenneren og harddisken de kunne komme over. Sendte den i retur innen en uke.

En kamerat av meg kjøpte litt tidligere en annen modell av Elitegroup og har nesten bare vært misfornøyd. Han solgte den etter kun noen måneder.

 

Gå da heller for Toshiba.

Lenke til kommentar

Hva som gir mest for pengene? Det er jo bare å sette de to maskinene opp i mot hverandre:

- Green vinner på prosessoren

- Green vinner på størrelsen på TFT-skjermen

- Green vinner på minne

- Grenn vinner på harddisk

- Grenn vinner på CD/DVD (har compo, DVD og CDRW)

- Grenn vinner på Skjermkort.

- Toshibaen vinner på batteritid (ca 1t)

- Grenn har IKKE OS(operativsystem)

 

så står det ikke noe mer om Toshibaen, annet enn nettverk osv.

 

I tillegg har Grenn laptopen, 5.1 lyd, tv-utgang, ir, og mye annet snadder.

Den er noe dyrere, men du får mere for pengene.

 

Når det gjelder garanti og Support, har du alltid 1 års garanti eller er det 2? Det vil si det at du har krav på å få produktet ditt reparert eller refundert, hvis ikke kan man bare gå til klagenemda eller forbrukerområdet (kansje TV2hejlper deg også :lol: ).

Lenke til kommentar

hmm

Vil bare tilføye at elitegroup sin Green 732 selges BAREBONE fra fabrikk. (Antar at de fleste modellene fra elitegroup gjør det også). Det er opp til "innportfirmaene" å sette inn deler. Derfor kjøpte jeg en fra PCmax og fikk derfor en MYE bedre PC til samme pris enn som f.eks. hos Multicom. Så jeg anbefaler PCmax hvis dere skal kjøpe Elitegroup.

 

det er bare snakk om 732 der. ikke 551, men tror du det vil komme ettersom den ikke er tilgjengelig enda :shrug:

 

har vurdert lenge på 732 på pcmax,men hvis den bråker så mye vet jeg ikke lenger. :-?

er det for mye støy til at man f.eks kan ta den med på fly?

 

selv bryr jeg ikke meg så mye men hvis det er sjenerende for andre så er det ikke bra :(

Lenke til kommentar

Når det gjelder garanti og Support, har du alltid 1 års garanti eller er det 2? Det vil si det at du har krav på å få produktet ditt reparert eller refundert, hvis ikke kan man bare gå til klagenemda eller forbrukerområdet (kansje TV2hejlper deg også  :lol: ).

 

Man har ikke noe som helst når det gjelder garanti. Noen firma gir 1 år, mens andre gir 3 (fujitsu f.eks)

 

I utgangspunktet går slike produkter under 5 års reklamasjons rett, men det er mye bedre med lang garanti da man slipper å krangle med produsenten for å få fikset ting. F.eks så hadde en kompis en hp maskin hvor harddisken røk etter 15 mnd. Dette fikk han ikke dekket(1 års garanti). Hadde han gått til rettsak så hadde han nok vunnet, men hvem gidder lage slikt styr.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet går slike produkter under 5 års reklamasjons rett, men det er mye bedre med lang garanti da man slipper å krangle med produsenten for å få fikset ting. F.eks så hadde en kompis en hp maskin hvor harddisken røk etter 15 mnd. Dette fikk han ikke dekket(1 års garanti). Hadde han gått til rettsak så hadde han nok vunnet, men hvem gidder lage slikt styr.

 

Hva mener med "I utgangspunktet"? - Normal avskrivninstid på en PC er ca 1.5 år, - derfor kan man jo argumentere for at den ikke er ment å vare mer enn 1.5-2 år, og får derfor 2 års reklamasjonstid....

Lenke til kommentar

Hva med en Toshiba Tecra S1. Du kan få den til 15000 kroner på mpx.

 

Spesifikasjoner :

Mobile Intel Centrino - 1.3 GHz

14,1" XGA skjerm (1024x768)

256 DDR RAM

30 GB harddisk S.M.A.R.T.

CD-RW/DVD ROM

10/100 Base-TX Ethernet LAN

WiFi, trådløst LAN (802.11b)

ATI MOBILITY RADEON 9000, 32 MB DDR VRAM

XP Pro norsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...