Gå til innhold

Slik skjuler du surfesporene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem "Noen" er i dette tilfelle kunne kanskje spesifiseres nærmere. Jeg tror de fleste pc'er i dag lekker ut det aller meste av det man gjør i nettleseren.

 

Det mest motbydelige med microsoft windows etter min mening er nettopp at det åpner for så utrolig mange spywarefunkjsoner. Toolbars f.eks. Aller værst er antagelig microsofts egen programvare. Man kan bare lese lisensbetingelsene. Egentlig så er vel årsaken til alle sikerhetsproblemene i dag at folks private pc'er nærmest skal være et "offentlig rom" for alle interesserte.

 

Det er rart at folk ikke reagerer når programmer som skal utføre helt bagatellmessige oppgaver legger seg inn med kanskje hundre megabyte med kode.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Men lagres ikke all trafikk på ruteren i tillegg? Så jeg som bor hjemme hos mor kan vel ikke skjule sporene mine, med mindre jeg har tilgang til ruteren, eller har jeg misforstått nå?

Lenke til kommentar

Men lagres ikke all trafikk på ruteren i tillegg? Så jeg som bor hjemme hos mor kan vel ikke skjule sporene mine, med mindre jeg har tilgang til ruteren, eller har jeg misforstått nå?

Det kommer egentlig helt an på hvor fancy ruter moren din har (sjekk opp modellen), og om hun kan bruke den skikkelig. Men jo, det er et potensielt problem. (Nettilbyderen din har selvfølgelig også en logg, men den får ikke hun tak i...)

 

Begynner vi forresten å bevege oss i den retningen er det ikke grenser for hva hun kan gjøre med nok skillz - "lytte" på all nettverkstrafikk for eksempel. Eller kanskje hun kjører keylogging og tar skjermbilder av hva du gjør.

 

Har du en über-haxxor-mamma er det nok best å flytte hjemmefra dersom du har virkelig dårlige surfevaner! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har du en über-haxxor-mamma er det nok best å flytte hjemmefra dersom du har virkelig dårlige surfevaner! ;)

Det er sånn at jeg har en über-haxxor-stefar, som kan mer enn de aller, aller fleste, så jeg kan ikke ha de dårlige surfevanene lenger. ^_^

Lenke til kommentar

Har du en über-haxxor-mamma er det nok best å flytte hjemmefra dersom du har virkelig dårlige surfevaner! ;)

Det er sånn at jeg har en über-haxxor-stefar, som kan mer enn de aller, aller fleste, så jeg kan ikke ha de dårlige surfevanene lenger. ^_^

Jeg visste ikke at timelords hadde stefedre... Nei, du får utnytte situasjonen ved å lære så mye du kan fra ham, hehe. Og ønsk deg egen nettlinje til jul. B)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har du en über-haxxor-mamma er det nok best å flytte hjemmefra dersom du har virkelig dårlige surfevaner! ;)

Det er sånn at jeg har en über-haxxor-stefar, som kan mer enn de aller, aller fleste, så jeg kan ikke ha de dårlige surfevanene lenger. ^_^

Jeg visste ikke at timelords hadde stefedre... Nei, du får utnytte situasjonen ved å lære så mye du kan fra ham, hehe. Og ønsk deg egen nettlinje til jul. B)

Hehe, må bare si at du er min nye favoritt skribent. ^_^

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...