Gå til innhold

Hjelp,dårlig tv bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger hjelp.Har kjøpt meg en ny philips tv pfl.7674h. 42" 100 hrz.Men jeg klarer ikke å stille den skikkelig inn, bildet er litt tåkete noen som har noen ideer?Fotball er nesten umulig.Har jeg blitt lurt?Har jo sett tester hvor philips får bra kritikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med disse innstillingene:

Philips 32PFL7562D

Bildemodus: ?

Lysstyrke: 64 av 100

Kontrast: 91 av 100

Farge: 60 av 100

Skarphet: 5 av 10

Fargetone (tint): Kjølig

Pixel Plus: På

Digital Natural Motion: Maksimum

Dynamisk kontrast: Medium

DNR (støyreduksjon): Medium

MPEG artefaktreduksjon: På

Fargeforbedring: Medium

Aktiv kontroll: På

Lyssensor: Av

Format: Autoformat

Hentet fra Teknofils innstillingsguide

Skrevet

Bildet ditt skal gjennom mange prossesser før det vises på skjermen.

Først skal det konverteres fra analogt til digitalt, så oppskaleres (mulig TVen din deinterlacer det også)og så skal antall bildet i sekundet dobles pga 100Hz-teknologien.

Hvis du ikke har annet enn scart kan det kanskje hjelpe å skifte til RGB-modus dersom det er mulig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Dette er ikke akkurat rettet til trådstarter, men jeg tenkte jeg skulle prøve å slippe å lage en ny tråd, da topic passer mitt problem tildels.

Satt å spilte Ps3 ista på min 46" FullHD Samsung 60Hz. Plutselig så ble bildet en anelse mørkere og det var en ganske rask, men dog, veldig tydelig flimring som oppsto. Bortsett fra dette var bildet vanlig.

Jeg prøvde å skifte over til vanlig tv for å utelukke Ps3`n, men det hjalp lite. Prøvde også å skru av Tv`n og skru den på igjen.

Kan tv`n ha reagert på at den har blitt varm. Er ganske bra temperatur på stua nå, pluss at den har stått på en stund i dag. Ordner det seg om jeg skrur den av en stund og tar ut støpslet? Aner ikke hva dette er, ikke opplevd det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...