Gå til innhold

Grunntrening for en syklist


Anbefalte innlegg

I vinter tenkte jeg hver uke å trene 2 rolige joggeturer på 1 t,2*30 min rask gåing i bratt terreng (høy puls) 2 ganger i uka,1-2 t rolig på ergometersykkel,1 blandingstur (rolig jogging og rask gåing i bratt terreng *2,i alt 2t40min) . Er dette grei grunntrening for en syklist som muligens skal være med for 2.gang tr.-oslo ,birken osv ?

 

Les saken her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linda, "mann 41 år" som spurte om grunntrening over sone 3 her. Jeg var godt fornøyd med ditt svar på mitt spørsmål. Når jeg nå ser du gir en annen syklist det jeg oppfatter som et annet svar enn du ga meg, så blir jeg imidlertid noe forvirret. Hvorfor anbefaler du spørsmålstiller Geir Østberg å kjøre 2-3 intervalltreninger per uke i vinter (vinter er vel fra nå?), mens til meg anbefalte du 1 intervalløkt per uke i nov. og des., og to int.økter per uke fra januar? Geir Ø. oppgir at han er en nybegynner på sykkel, jeg oppga at jeg regner meg for en brukbar veteransyklist. For moro skyld kan jeg jo opplyse om at jeg syklet i samme Superspeed felt som deg i årets Color Line Tour, og vi var i mål på samme tid. ;-) Er spent på hva du svarer nå. Hilsen Lars Endresen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...