Gå til innhold

Gammale mann, han var ein gammale mann


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er tidligere aktiv idrettsutøver. Har bedrevet triathlon og trent veldig mye tidligere i livet. Etter en periode som mosjonist (5-7 økter i uken) forsøker jeg nå i en aldrer av 36 år å komme i slag igjen. Dvs at jeg har økt intensiten og mengden på mine treningsøkter. Det største hinderet mitt for fremgang er stølhet og særlig vonde akilleser. Dagen etter en løpeøkt har jeg problemer med å komme meg ned trapper. Dette gjør at jeg opplever å ikke komme igang med løpetrening. Etter 1/2 år med forsøk kan jeg fortsatt ikke løpe fort, fart ned mot 4 min/km gjør meg skadet med en gang. Jeg er for syklist å regne nå, men selv etter harde sykkeløkter sliter jeg også med stølhet. Dette gjør at jeg kun får trent ca to harde økter i uken (f.eks. bakkeintervall)

Har dere noen gode tips ift dette? Jeg tar tran og spiser variert med mye fisk frukt grønt. Finnes det kostholdstilskudd etc. som kan gjøre at man blir mer myk og smidig og opplever mindre stølhet/raskere muskulær restitusjon etter trening?

 

Les saken her

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...