Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

"Crossfittrening handler det ofte om å være seig og utholdende, men samtidig så sterk som mulig uten at kroppen er for tung å forflytte.

Våre eksperter fikk spørsmål fra en som skal i militæret og som ønsker å ha et treningsprogram med fokus på styrke, kondisjon og fleksibilitet. Er det mulig å trene alt dette samtidig?"

 

Man kan trene kickboxing? Jepp, det funker :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

du aner ikke hva du prater om. prøv crossfit i en mnd og se resultatene selv. du øker absolutt al: styrke, kondis og evnen til å ta seg ut. dette kan lett måles. utfordrer deg til å prøve det i en mnd og se selv. eneste innvendingen jeg har mot crossfit er at hvis man ikke har bred idrettslig bakgrunn fra før av vil det ta lang tid å komme i gang.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

CF er en utrulig artig treningsform, en får brukt muskler en ikkje har, de første gangene en er med å trene CF merker kroppen det godt at en ikkje har brukt den type muskler før, og en bruker som oftest bare sin egen vekt. Etter noen ganger takler kroppen det mye bedre og en merker framgang ganske fort med at en har bedre utholdenhet og styrke. Det er lurt å trene dette med noen som kan CF og teknikk med hvordan en gjør øvelsene så en ikkje skader seg. En har aldri samme treningsøvelse og det er noe nytt hele tiden. ANBEFALER DETTE PÅ DET STERKESTE!! ufattelig artig og godt etterpå.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg stiller meg undrene til problemstillingen i hovedartikkelen. Hva i all verden er så problematisk med å trene allsidig og dermed øke sin styrke, smidighet, utholdenehet i et bredt spekter? For de som trener på spesifikke idretter og ønsker å ekselere i disse, er nok ikke Crossfit rette programmet, men for oss som foretrekker allsidighet, er dette etter min erfaring et godt program. Jeg har trent tradisjonell styrke og utholdenhet jevnt de siden gymnaset (er 40 nu). De siste fire år har jeg trent Crossfit jenvlig og etter hovedprogrammets daglige publisete treningsopplegg. Jeg har aldri i mitt liv vært i bedre form. Jeg må nok - på bakgrunn av egen erfaring - kritisere artikkelforfatteren for å være for grunn, lite åpen og ikke balansert i sin fremstilling av Crossfit..

3-2-1 GO!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...