Gå til innhold

Belastningsskade i beinet og behandling


Anbefalte innlegg

Jeg har etter en lengre pause fra kondisjonstrening så smått begynt å jogge litt. Grunnlaget er mitt er mye gåing, daglig sykling og lett styretrening et par ganger i uka de siste par årene. Dessverre har jeg satt i gang for hardt, og har nå pådratt meg et vondt venstrebein (legg og kne). Jeg har slitt en del med dette før, og vil svært gjerne bli kvitt problemet så fort som mulig. Etter litt søk på nettet har jeg kommet over deres råd (i svar til en innsender i juli 2008). Der skriver dere blant annet at man bør trene litt mens man har beinhinnebetennelse. Dette er helt motsatt at den omfattende informasjonen jeg finner på trim.no, der John Gunnar Oppheim sterkt anbefaler total hvile til smerten er borte og deretter ytterligere 7 dager hvile, før man skal i gang med svært forsiktig opptrening. Jeg synes hans opplegg virker litt ekstremt, men er generelt litt forvirret om hva som er lurt. Har dere noen formening om hans opplegg? Er det flere veier til Rom, eller finnes det bare et svar?

 

Les saken her

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...