Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en måned siden våknet jeg opp med vondt under foten og klarte ikke tråkke ned på helen. Dagen etter konstaterte legen senebetennelse i ankelleddet og/eller under foten. Mest sannsynlig tror jeg det kommer av flere fjellturer i sommer med tung sekk, samt bruk av vernesko og mye gåing på betong. Jeg fikk resept på Voltaren og anbefaling om å gå med litt høyhelte sko for å få fordelt belastningen. Voltaren dempet den verste smerten så jeg klarer å gå, men det ble ikke borte. På ny oppsøker jeg lege og får en ny kur, samt beskjed om å tøye foten. Jeg går også til akupuntur.

 

Nå, en måned etter, sitter det fortsatt i. Sykling gjør ikke noe mer vondt, så det har jeg holdt på. Løping gjør mer vondt, så det har jeg holdt meg unna.

 

Ønsker meg litt info om hva jeg burde gjøre og hvordan dette kan bli bedre. Nå som birken er over, ønsker jeg å komme i gang med trening mot ski sesongen.

Burde jeg holde meg helt i ro en stund eller fortsette å trene? Evt hvilken type trening? Vil det gå over? Hvor lang tid må jeg evt. regne med?

 

På forhånd takk.

 

Les saken her

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...