Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal løpe 3000m om 1 mnd. Løper på ca 13.10, men vil ned til rundt 12min. Har du noen tips ang hva jeg kan spise før eksamens løpet for å ha masse energi? Og hvor lang tid i forveien jeg bør spise? (får lett sting) Hvilke sko bør jeg ha? Har noen favoritt løpe sko...men de er gammel og ganske "tung". Bør jeg kjøpe nye?

Lurer og på om du har noen tips til tiltak jeg kan gjøre nå og fram til jeg skal løpe? Noe protein pulver el jeg kan ta for å bli "raskere fort"?Hehe...

Hvordan bør jeg trene? Løper ca 5 ganger i uken. Stortsett intervaller. Da 40 sek på, 40 pause, 20 på, 20 pause i 10 min med 5-10 min oppvarming. Eller bakkeløp, 1 min på, 1 min pause, 10 ganger. Med 5-10 min oppvarming. Løper kun på mølle. Hater egentlig å løpe, å tiden og div oversiker på møllen er motivasjonsfaktoren min...!

Maaange spørsmål i ett her...! På forhånd tuuusen takk for svar. Ida, 28 år :-)

 

Les saken her

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er en jente på 26 som løp 3000m på 12:52 for 2 uker siden (ute, glatt underlag). Ingen progresjon siden i vår! Har trent 8*1000m intervaller 2 ganger i uken siden i sommer, pluss et par økter med progressiv løping, og hurtig langkjøring (liker ikke løpe med lav puls..) I tillegg til styrke og kampsport. I det siste har jeg lagt om treningen til bakkeintervaller og pyramideintervaller i bakke, så det blir totalt 4 økter i uka på mølla, med oppoverbakke, og relativt høy puls (Maxpuls=204, er ofte rundt 185 på øktene). Er dette for mye? Spiser og hviler godt. Skal springe en test 24.nov, og er vant til store treningsmengder. Hvordan kan jeg best mulig "spisse" formen opp mot denne dagen? Er kortintervaller et triks? Målet er selvfølgelig å komme under 12:30.

 

Håper på gode tips! Trening er gøy!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...