Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er en webserver?


Anbefalte innlegg

Selv har jeg en web server på 256mbit upload. det funker fint, men det er det minste du kan ha.

Det er vel ikke akkuratt minimum med 256Mbit :)

Eller mente du kanskje kbit? :D

 

:lol: joda. det er sant.

 

Det jeg trodde først jeg oxo ja... Men når jeg snakker om 640kbit linje så trodde jeg du faktisk mente 256mbit siden du sto på ditt :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv har jeg en web server på 256mbit upload. det funker fint, men det er det minste du kan ha.

Det er vel ikke akkuratt minimum med 256Mbit :)

Eller mente du kanskje kbit? :D

 

:lol: joda. det er sant.

 

Det jeg trodde først jeg oxo ja... Men når jeg snakker om 640kbit linje så trodde jeg du faktisk mente 256mbit siden du sto på ditt :smile:

 

:lol: sorry. jeg mente also kbit, ikke mbit. :lol:

så feil kan man ta...

Lenke til kommentar
Ok, så visst jeg skal kjøpe meg ett domene så er det bare å oppgi den ipen som jeg har/bruker, er det all den infoen som de trenger?

Dette er litt mer komplisert enn som så. Domenet kjøpes egentlig for seg selv, og kobles så opp den IPen du ønsker. Om du skal kjøre serveren på en linje du har leid via et privat-abonnement hos f.eks. Telenor eller NGT, bør du bruke f.eks. dyndns.org, siden du sansynligvis vil få ny IP i ny og ne. Hos dyndns.org kan du få et gratis domenenavn som slutter på f.eks. dyndns.org, om du bare vil ha noe som er lett å huske.

Lenke til kommentar
Ok, så visst jeg skal kjøpe meg ett domene så er det bare å oppgi den ipen som jeg har/bruker, er det all den infoen som de trenger?

Dette er litt mer komplisert enn som så. Domenet kjøpes egentlig for seg selv, og kobles så opp den IPen du ønsker. Om du skal kjøre serveren på en linje du har leid via et privat-abonnement hos f.eks. Telenor eller NGT, bør du bruke f.eks. dyndns.org, siden du sansynligvis vil få ny IP i ny og ne. Hos dyndns.org kan du få et gratis domenenavn som slutter på f.eks. dyndns.org, om du bare vil ha noe som er lett å huske.

 

Deretter kan du la det domenet du har kjøpt peke til dyndns domenet.

 

Feks: Kjøp dev.com og opprett dev.dyndns.com forespørselen blir da som følger hvis man vil komme inn på dev.com

dev.com->dev.dyndns.com->din-ip

Lenke til kommentar
Feks: Kjøp dev.com og opprett dev.dyndns.com forespørselen blir da som følger hvis man vil komme inn på dev.com

dev.com->dev.dyndns.com->din-ip

Selve domenenavnet kan ikke settes opp med CNAME i DNS, så det går ikke ann å gjøre akkurat slik. Han kan imidlertid sette opp www.dev.com->dev.dyndns.com->din-ip, eller få dyndns til å styre dev.com->din-ip, med dynamisk oppdatering.

Lenke til kommentar
Feks: Kjøp dev.com og opprett dev.dyndns.com forespørselen blir da som følger hvis man vil komme inn på dev.com

dev.com->dev.dyndns.com->din-ip

Selve domenenavnet kan ikke settes opp med CNAME i DNS, så det går ikke ann å gjøre akkurat slik. Han kan imidlertid sette opp www.dev.com->dev.dyndns.com->din-ip, eller få dyndns til å styre dev.com->din-ip, med dynamisk oppdatering.

 

Er du 100% sikker på dette ? Sjekket det akuratt opp i MS' DNS-server, og det var ikke noe problem der.

Du må selvfølgelig sette opp CNAME for alle ting (www/ftp/mail osv) som man vil ha forann domenenavnet.

 

Edit: Skriveleif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...