Gå til innhold

Birkerbeinerløpet 2010


Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 42 år, som de siste 2 månedene har holdt på med løpetrening, har aldri i mitt liv gjort det før.

 

Og nå har jeg bestemt meg for å løpe Birkebeinerløpet neste år...

 

Jeg trenger treningstips, men er jo ikke i nærheten av å kunne følge de generelle rådene dere gir på nettsiden, løpe rolig i 1-2 timer er langt unna der jeg er.

 

Her er litt om bakgrunnen min.

 

Jeg er en atletisk og aktiv dame, men har aldri holdt på med noen kondisjons-idrett. I mars sluttet jeg å røyke, etter å ha vært storrøyker i mange år. Så begynte jeg å småløpe litt, og formen som var helt elendig, ble raskt bedre. Nå liker jeg faktisk å løpe, og gjør det ca 4 ganger i uka, i skog, lysløypetraseer. Jeg har vært på Løplabbet, fått riktige sko, og har ikke slitt med noen skader selv om kurven har vært bratt.

 

Jeg vet fra tidligere at jeg har kort musklatur, hvis det er noe som betegnes på den måten mer. Jeg aner ikke hvor langt jeg løper på en vanlig økt, men jeg løper nok 45 min x 4 per uke, pluss styrketrening med vekter.

 

Og ikke bare vil jeg løpe rittet, jeg vil gjøre det innenfor makstiden også. Noen tips ?

 

Les saken her

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...