Gå til innhold

"Blizzard"-scam


Anbefalte innlegg

Hei. Fikk denne meldingen i dag av Blizzard(?) (mailen var [email protected]) som sier dette:

"An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded. As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard's EULA under section 4 Paragraph B which can be found here: (...)"

 

Deretter linker den til blizzards eula. Under dette kommer det opp en link man kan trykke på for å autentisere kontoen din. Bildet følger under.

 

scam1u.jpg

 

Som dere ser så viser den til https://www.worldofwarcraft.com/login/authenticate.html, problemet er at når du trykker på den så viser den deg til http://eubattlenet.justfree.com/account/su...in-support.html. Den siden er skikkelig profesjonell og ser ganske så lik ut som eu.battle.net. Jeg skulle til å taste inn brukernavn og pw for å autentisere wow-accen min, før jeg såg at det stod: "justfree" i linken. Dette fikk meg til å gå tilbake til den originale mailen min å sjekke om det var noe tull der. Der såg jeg da at når jeg trykka på den linken som stod der, så ble jeg sendt til en annen. Dette førte jo selvsagt til at jeg innsåg at det var scam.

 

Men det som kanskje gjør det mest troverdig er fordi denne mailen er sendt ifra [email protected]. Likevel er jeg rimelig sikker på at det er en skam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Firefox ftw:

SITAT Firefox
Mistenkt nettsvindel!

 

Nettstedet på eubattlenet.justfree.com er rapportert som en nettsvindel, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

 

Nettsvindler er laget for å lure brukere til å gi fra seg personlig eller finansiell informasjon ved å etterligne kilder som du stoler på.

 

Dersom du skriver inn informasjon på nettsiden kan det føre til identitetstyveri eller annen svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...