Gå til innhold

Sliter litt med Lost Odyssey


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har bestemt meg for spille gjennom et spill jeg har hatt stående i hylla alt for lenge, Lost Odyssey.

 

Men når jeg begynte nå nettopp så husket jeg hvorfor jeg slutta med spillet. Jeg står bom fast på den tredje (?) bossen, den med ormen og insektene. Problemet mitt er at jeg ikke er noe flink til å samle items og har derfor gått glipp av både diverse spells og items som er livsviktige i f.eks denne kampen.

 

(Blant annet mangler jeg antistun-bandanaen, laget mitt er goners så fort slangen får lada opp superangrepet sitt.)

 

Er det like greit for meg å begynne på nytt, eller bør jeg gå manuelt tilbake for å lete etter items? Mener jeg gjorde det for den forrige bossen også - jeg er som sagt ikke flink til å finne items. Strategier er jeg vanligvis flink nok til å finne på av eget initiativ, men når jeg ikke har noe å jobbe med ...?

 

Tips og råd settes pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk det til til slutt, måtte bare farme litt items. (grinding er jo ganske unødvendig i dette spillet, hvis du tenker i forhold til level. Men for å gi de udødelige nye egenskaper er det jo gull)

 

Nærmer meg slutten på disk 2, og må si at jeg koser meg. Men er det andre som irriterte seg over de to barna? "I'm so scared, i'm so sad - booohoo" ... :p Er glad i litt sentimentalitet jeg, men barna ødelegger jo egentlig bare her.

 

Synes også skuespilleren bak Jansen er ganske horribel.

 

Ellers er spillet flott, jeg ble overrasket over godt jeg fortsatt liker gammeldagse rollespillmekanikker som turbasert og random encounters...

 

Sent nå ...

Lenke til kommentar

Halveis på disk4 her, legger grunnlaget for 1000/1000 gamerscore, og holdt på av og på en uke nå ca. Joda, sjarmerende spill, og hverken Cooke/Mack/Jansen plager meg spesielt - sikkert fordi jeg er glad i JRPG og har vært borti laaaangt værre og barnsligere temaer =)

 

Grindingen hjalp mye så ikke se bort fra den. Var lvl50 gjennom disk 2,3,4 og det hjalp enormt på frustrasjonen ved å slippe å tilpasse taktikken til hvert sted og hver boss (sette opp skills, equips etc til hver encounter).

 

Veldig tradisjonelt spill uansett, derfor jeg liker dem. Venter på FF13 og snuser litt på Vesperia. Har Last Remnant liggende også, men hører ikke så mye godt om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...