Gå til innhold

Bredbånd for storbrukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke tilbudene under "veldig stor bruk" holder til det artikelen beskriver. Problemet vi opplever med vår linje er at opphastigheten på 1Mbit begrenser hele linja og ødelegger for en ellers kjapp (20Mbit) linje.

 

Vi snuser nå på Fiber som nettopp er lagt fram til huset, men noen priser er det umulig å oppdrive, selv om vi har sendt epost og meldt interesse.

Denne guiden hjalp heller ikke stort på det området.

Lenke til kommentar
Gjest vedr store krav til ADSL 2+

" Leverandøren oppgir imidlertid at ADSL 2+ stiller store krav til din telefonlinje, og at tjenesten leveres etter beste evne basert på kvaliteten på linja."

 

Ehhh.... Dette gjelder for ALLE leverandørene av adsl 2+. Skjønner ikke hvorfor Ventelo skal bli trukket for å opplyse om dette? Det burde jo heller vært et pluss at de sier fra, og minus til de andre som prøver å skjule det.

Lenke til kommentar

@Alex - takk for opplysningen! ;)

 

@Arne - ja, det stemmer. Rettet feilen

 

@Kris - Ser poenget ditt, og jeg burde selvsagt undersøkt nærmere hvilke tilbud som er tilgjengelig for "ekstrembruk". Fiber er uansett et veldig godt alternativ, og som jeg nevner i artikkelen leveres dette som regel av lokale tilbydere (Telenor har riktignok noe på gang...). Jeg synes også det var vanskelig å finne prisinfo for fiber - mest på grunn av dette koster en del å etablere, og at det finnes mange små tilbydere. Anbefaler at du tar kontakt med Bredbåndsguiden - som nevnt i artikkelen - for mer hjelp på dette området.

 

@Gjest - Ja, det er selvsagt positivt at Ventelo oppgir dette på bestillingssiden, og de burde kanskje fortjent en høyere plassering. Bor du langt fra sentralen, vil du likevel neppe få i nærheten av 20 Mbit/s stabilt, og derfor pressiserte jeg at du først bør spørre hvilke hastigheter du kan forvente. Jeg påpeker imidlertid at Ventelo ADSL 2+ kan være det beste alternativet i artikkelen.

 

@Hrmf - Ja fiber fra Altibox er selvsagt også bredbånd, men ettersom dette tilbys via lokale bredbåndsleverandører - med forskjellige prisplaner - fant vi det umulig å ta med dette tilbudet i prissammenligningen. Dette opplyses det om i artikkelen.

 

Takk for alle gode innspill! :)

Lenke til kommentar
Gjest Kristoffer

Det stygge med slike tester og anbefalinger er at de ikke tar høyde for lokale forhold (noe som er vanskelig å gjøre i slike tester). Ikke alle kan få Get eller Canal Digital. Desutten er det en drøss gode småselskaper som leverer nett!

Lenke til kommentar

@ Vegard Haugen - Dette hastighetsproblemet gjelder da for NextGenTel og alle andre som leverer i telenettet også? Ikke bare Ventelo, slik det virker som i artikkelen din? SÅ man burde altså ringe å høre om hastighet uansett hvem man vil bestille hos, ikke bare hos Ventelo. Var egentlig bare det jeg ville si. Forøvrig en fin artikkel, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
@ Vegard Haugen - Dette hastighetsproblemet gjelder da for NextGenTel og alle andre som leverer i telenettet også? Ikke bare Ventelo, slik det virker som i artikkelen din? SÅ man burde altså ringe å høre om hastighet uansett hvem man vil bestille hos, ikke bare hos Ventelo. Var egentlig bare det jeg ville si. Forøvrig en fin artikkel, synes jeg. :)

 

Ja, det er helt sant. Man burde definitivt sjekke med leverandøren uansett. Jeg fikk inntrykk av at Ventelos løsning stilte særskilte krav til telefonlinja, men innser på bakgrunn av alle tilbakemeldingene at de kun utviste større ærlighet overfor kundene ved å synliggjøre dette på bestillingssiden. Det var mye vanskeligere å lage en slags prissammenligning for bredbånd enn først antatt, men det er i alle fall flott at vi kan skape debatt rundt leverandører, hastigheter og bredbånd generelt. ;)

 

Det stygge med slike tester og anbefalinger er at de ikke tar høyde for lokale forhold (noe som er vanskelig å gjøre i slike tester). Ikke alle kan få Get eller Canal Digital. Desutten er det en drøss gode småselskaper som leverer nett!

 

Absolutt - og det prøver jeg å gjøre rede for i artikkelen. B)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så länge du inte behöver bruka dig av get Kundeservice så är de bäst. Ett spörsmål på fakturan krävde 15 minuters väntetid i telefon, då fick jag valget att bli uppring samtidigt som jag behöll min plats i kön. Jag blev uppring 2 timmar senare ! Vad om jag väntat i telefon istället ?

 

jag har också sent in addressändring på deras online kundersrvice. 4 veckor senare har saken registrerats, men inte behandlats....

 

hoppas inte tekniska problem dyker upp. Då blir man väl utan bredband i månader... Och då spelar ju hastigheten inte så stor roll....

Lenke til kommentar

Hva med VDSL2 fra NextGenTel?

 

40/20 til 598,-

30/5 til 498,-

 

Ellers så kan dere fint skrive litt om svakhetene ved kabel og overbooking av noder (som Canal Digital gjør her), av 20mbit fikk jeg bare 5-8mbit.

Nå har jeg 30/5 fra NextGenTel og får 30/5 :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...