Gå til innhold

Høy puls ved rolig trening


Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som driver med langrenn og skal starte som andre års junior til vinteren. Jeg hadde en veldig stor overgang til første års junior, men syntes det gikk fint.. og hadde bra framgang! Helt til midten av sesongen. Jeg begynte å kjenne meg utrolig sliten, og det ble bare verre. Snøen gikk bort og jeg bestemte meg for å trene så lite som mulig i april. Og startet opp igjen i mai med planene klare. Men jeg ble bare trøttere og trøttere.

 

Så på en søndagslangtur i juni som så klart skulle gå rolig, steg pulsen og den ville ikke jevne seg ut. Fikk 200 i puls, og jeg måtte bare snu å gå hjem igjen. Ble så forvila, og ville ikke at dette skulle ødlegge for planene. Jeg fikk beskjed om å ikke trene i det hele tatt, og roe ned med 30 min trening 1-3 ganger i uka av legen. Ikke noe hardt. Slik har det vært i 5 uker nå, og uansett hva jeg gjør, jogger, sykler, går på rulleski.. så vil ikke pulsen bli lavere enn 160-170. Jeg må i så fall gå fort. Det er skikkelig frustrerende. Og jeg vil så fort som mulig tilbake der jeg var i fjord høst.

 

 

 

Er det noe jeg kan gjøre for at pulsen skal bli normal igjen?

 

 

 

Hvordan skal jeg trene framover?

 

Les saken her

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...