Gå til innhold

Gode simulator spill


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser etter gode simluator spill til PC. Jeg har bare spilt Euro Truck Simulator, noe jeg fant gankse gøy men var litt kjipt at man måtte spille langt for å kunne kjøre til andre land, så ble litt for repterende å kjøre mellom de to samme byene hver gang. Så vil jo at spillet skal være stort og detaljert til en viss grad. Helst kjøring på veiene i form av bil, lastebil eller buss, men fly og togsimulatorer kan også prøves. Det hadde også vært fint om spillet baserte seg i Europa, men ingen krav. Hadde vært fint om spillet ikke var altfor gammelt så man fortsatt har en god grafikk til en viss kvalitet. Takker for alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du svarer med hele titler istedefor forkortelser, selv om i dette tilfellet så var lett å skjønne hvilken spill du hinta til. Så gjennom spillene og FSX og Bus Driver så ut til å være de som kunne være morsomme. Som dere skjønner så er jeg mer etter spill der man ser verdenen rundt seg og trafikken, og ikke combat spill som IL-2. Hadde vært fint med flere slike spill hvor man må ta langturer som i Euro Truck Simulator.

Lenke til kommentar

Om du greier å vente til 3 kvartal av året sept - nov.

Så får du en simulator der du er en bussjåfør i New York. der kan du sitte inne i bussen.

Det er de som laget World of Subways som kommer med denne ! Selv gleder jeg meg sykt mye!

 

hovedsiden på engelsk: http://www.citybussimulator.com/index.php?id=265&L=1

noen klipp av spillet: http://www.citybussimulator.com/index.php?id=285&L=1

Lenke til kommentar
Eh, kan jeg spør om en liten ting uten å virke frekk? :p

 

Hvordan i alle verdens dager orker dere å spille simulator spill? er det spennende eller hva? :blink:

Jeg liker fly, jeg har lyst til å bli pilot innerst inne, derfor spiller jeg Flight Simulator X. Og ja, det er veldig spennede! :w00t:

 

Man får opplevd noe man ikke vanligvis ikke for gjort i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det på noen måte er riktig kategori, men om du ønsker et spill som simulerer fysikken til biler veldig bra ville jeg prøvd ut Live For Speed , www.lfs.net .

Det er banekjøring så ikke sikker på om det er en sjanger du liker, men om det er noe som kunne vært interessang er det en demo som gir et bra inntrykk av spillet på siden :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det på noen måte er riktig kategori, men om du ønsker et spill som simulerer fysikken til biler veldig bra ville jeg prøvd ut Live For Speed , www.lfs.net .

Det er banekjøring så ikke sikker på om det er en sjanger du liker, men om det er noe som kunne vært interessang er det en demo som gir et bra inntrykk av spillet på siden :)

Banekjøring finner jeg ikke særlig av interesse. Litt på grunn av at jeg ikke har ratt og pedaler (planer om å skaffe meg det nå som Forza3 er annonsert til Xbox360), og at det fort kan bli kjedelig. Spill jeg ser etter er jo hvor man faktisk drar fra A til B og ser litt rundt seg og finner det morsomt. Sånn som Eurotruck Simulator, hvor man begir seg på store motorveier, må stoppe å fylle bensin o.s.v. Et annet spill jeg likte var Test Drive Unlimited hvor de spesialoppdragene går på å kjøre bilen A-B selv om det ikke er simulator. Nå skal det nevnes at begge disse spillene har utrolig kjedelige, udynamiske og repeterende omgivelser, men finner det ganske morsomt allikevel.

 

Prøvde Flight Simulator X nå, og stoppet allerede på tutorial 2. Jeg bruker keyboardet men skjønner ikke i hele tatt hvordan det er mulig å styre det flyet. Hittil har det vært bruk av hurtigtaster for å gjøre de forskjellige tingene på flyet, men håper at det er mulig å gjøre alt selv med mus. En siste ting er at det bugger noe sinnsykt, men tror det kan fikses ved å laste ned SP1.

 

Men gjerne pøs på flere forslag. Forresten så det bussspillet som kommer awesome ut. Håper virkelig de har noen langturer også.

Endret av Exatic
Lenke til kommentar
er ikke Colin McRae sine spill delvis simulatorer? mener jeg jalfal.

 

Jo, egentlig er det vel det?

 

Spill som GT5 henter allverdens data fra ekte biler og prøvekjører dem i år og dag fr å få det så realistisk så mulig. Aner ikke om f.eks. DiRT gjør dette, men her får du iallefall krasje skikkelig, ødelegge både karosseri og motor og også rulle med bilene.

Lenke til kommentar
er ikke Colin McRae sine spill delvis simulatorer? mener jeg jalfal.

 

Jo, egentlig er det vel det?

 

Spill som GT5 henter allverdens data fra ekte biler og prøvekjører dem i år og dag fr å få det så realistisk så mulig. Aner ikke om f.eks. DiRT gjør dette, men her får du iallefall krasje skikkelig, ødelegge både karosseri og motor og også rulle med bilene.

 

Du har jo og mulighet for å tukle med bilen også, som f.eks. å endre på fjeringa, stillinga på dekka osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...