Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at den første OS/2 utgaven ble utviklet av MS for IBM. Utviklingskontrakten hadde juridiske bindinger som gjorde landseringen av den første WINDOWS sterkt forsinket. Husker at vi klippte filer fra OS/2 inn i DOS for å få "lurt" DOS til å administrere med hukommelse.

Har dessverre glemt hvilke filer det var, men det var svært spennende.

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at den første OS/2 utgaven ble utviklet av MS for IBM. Utviklingskontrakten hadde juridiske bindinger som gjorde landseringen av den første WINDOWS sterkt forsinket. Husker at vi klippte filer fra OS/2 inn i DOS for å få "lurt" DOS til å administrere med hukommelse.

Har dessverre glemt hvilke filer det var, men det var svært spennende.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/OS/2

Har selv kun brukt OS/2 Warp på en 286. Funka fint det.

Lenke til kommentar

Og, ja det var mye høyt og lavt minne i autoxec og config filene kobiner med OS/2 osv.. for å få dos og windows til å gå så fort som mulig med word og wordperfect osv..

Lenke til kommentar
Gjest Jervell

En lettvekterartikkel skrevet av en teknologisk lettvekter. Knudsen vet tydelig ikke hva OS/2 er for noe en gang. Han har surfet på nettet, funnet noen screenshots, og gulpet opp noen tankeløse bildetekster etter beste evne. For å fylle på så tar han med Messenger osv. Sorry, Knudsen - dette var skrale greier.

Lenke til kommentar
Gjest Trygve

AAARGH!

 

får lyst til å jakte opp en viss 'artikkelforfatter' og slå til ham med en av OS/2 bøkene...

 

Kva blir det neste?

At OS/2 baer kjører på PS/2 maskiner?

 

Hilsen en som fortsatt bruker OS/2(kjører eCS v1.0 på desktop maskina. Venter på at v2.0 skal gå til Release.)

(Har også 'noen' Macer, og eg kan garantere at det er veldig lite likheter)

 

Ford*mrade bladsmører...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...