Gå til innhold

Tales of monkey island, ferdig?


Anbefalte innlegg

Da røk hele morgenen på første episode. Noen andre som er ferdige? Hva er dommen?

 

Selv syns jeg det var hyggelig, til tider festlig, men ikke helt opp til nivået av 3ern i serien. Ikke helt den samme humoren. Lite gjennspillings verdi. Kanskje om et par år når man har glemt tingene. Men gleder meg til neste episode :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veeeldig små spoilere:

 

 

 

Ble ferdig tidligere idag. Hadde skrudd av alt av hint og håpet at jeg kanskje skulle bruke litt tid på dette slik at ventetiden til episode 2 ikke ble for lang, men jeg har nok spilt for mye adventure så det ble litt for enkelt. Er jo en vanskelig balansegang, de infernalske gåtene fra gullalderen til adventure games der logikken var helt hinsides ønsker jeg ikke å se igjen, men feks var club 41 biten var aaaltfor kort og enkel.

 

Når det gjelder stemning/humor så var det som jeg vil at et MI spill skal være, likte øya veldig godt og noen av løsningene var veldig morsomme (feks inne hos de Singe), dersom Telltale fortsetter som de har gjort vil jeg nok alt i alt bli vedlig fornøyd.

 

Er noen småmomenter ved episodisk gaming jeg ikke liker, feks vil antagelig items fra tidligere episoder ikke bli med videre, noe jeg synes er håpløst. Skulle også ønske at dersom man har alle episodene så kunne man patchet de opp til ett spill, har ikke hørt noe om at det vil gå.

Lenke til kommentar

ja er heller ikke så stor fan av episode basert. Før kunne man avslutte spillet og drive med andre ting for plutselig få en ide, fyre opp spillet igjen og prøve. Når de blir for korte presser du deg til å bli ferdig med spillet i en sitting, også "jukser" man litt, feks med denne hint greia.

 

Slet noe innmari med de symbolene og hva man skulle gjøre, så jeg prøvde å sette hint greia ett hakk opp (fra null), og to sekunder senere sa vår lille piratvenn nøyaktig hva jeg skulle gjøre. Skjønt, burde sett det selv.

 

Syns humoren hadde tapt seg litt, men untatt utseendet og stemmen, så var legen en utrolig festlig kar. Men tar seg nok opp. Burde kanskje vente til alle episodene er kommet.

Tenkte å kjøpe sam&max. Bra? Hva slags humor er det der?

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg plundret litt med å finne "x marks the spot" i jungelen, skjønte hva jeg skulle men var en liten bit i starten der jeg ikke fikk med meg :). Slo av spillet og gjorde noe annet en stund så funket det neste gang. Humoren i MI har for meg sjelden vært mer enn at jeg konstant trekker på smilebåndet, og det gjorde jeg her og, så kan ikke klage.

 

Sam & Max er vanskelig å forklare hvis du ikke spilte originalen, en litt mer sær humor med store tilbøyeligheter til gladvold (som absolutt fungerer for meg). Sesong 1 har en mye mindre kobling når det gjelder plot mellom episodene. Det er i tillegg endel resirkulering av områder, men det tar seg veldig opp. Sesong 2 skal være langt bedre og rette på endel av det man ikke likte i S1 (histore/resirkulering) men den har jeg ikke prøvd enda.

Lenke til kommentar

Gjorde meg ferdig i løpet av to-tre sesjonar og hadde kanskje håpa at det skulle vare litt lengre enn det gjorde. Litt avgrunnen til at det gjekk så fort som det gjorde var vel at eg knapt satt fast ein einaste gong. Vil tru dei skrur opp vanskeligheten litt etter kvart. Dette var jo tross alt første episode.

 

Alt i alt er eg strålande nøgd med spelet. Det var rette stemninga, morsom dialog og gode gåter. Ikkje alle bikarakterane var like gode og interessante, men de Singe og dokkesamlaren var flotte. Spesielt de Singe. Apen hans òg.

 

Eg humra jevnlig undervegs og fekk meg dessutan nokre gode gapskrattar. Guybrush og besttelsen hans syns eg blant anna funka riktig så bra. Det samme gjorde biten hos de Singe.

 

Når det gjeld gjenspelingsverdien vil eg anbefale folk å stikke innom Tell Tale sitt forum og lese tråden "Play it again". Det får ein tips og hint om ting som kan vere vel verdt å få med seg om ein ikkje gjorde det i første gjennomspeling. Tell Tale fyller spela sine med mykje moro og fjas, slik at det nettopp kan vere nytt å finne ved ein ny gjennomspeling.

 

For dei som lurer på Sam & Max er det berre å sei: Løp og kjøp! Det er mange timar med moro for ein høgst rimeleg pris.

Lenke til kommentar

Ferdig selv også, og er meget godt fornøyd. Stemmene er glimrende, humorene festelig, et par gapskrattmomenter var det også til og med. Atmosfæren -er- Monkey Island, og episoden var til og med relativt lang om man tok seg bryet med å klikke på hver minste ting, og det må man jo. Er jo tross alt Monkey Island.

 

Eneste som var litt skuffende var kontrollene, som selv om de funker helt okay, ikke kommer opp mot Sam & Max sitt point & click. Dessuten sier ikke Guybrush alltid de herlig frekke dialogvalgene som du får opp, og det er litt skuffende.

 

Gleder meg til episode 2. :)

 

Har forøvrig ingen problemer med episodebaserte spill, og skjønner at et lite selskap som Telltale må gjøre det på den måten. Hadde ikke sagt nei til et Lucasarts adventure med budsjett i millionklassen forsåvidt.

Lenke til kommentar
Ferdig selv også, og er meget godt fornøyd. Stemmene er glimrende, humorene festelig, et par gapskrattmomenter var det også til og med. Atmosfæren -er- Monkey Island, og episoden var til og med relativt lang om man tok seg bryet med å klikke på hver minste ting, og det må man jo. Er jo tross alt Monkey Island.

 

Eneste som var litt skuffende var kontrollene, som selv om de funker helt okay, ikke kommer opp mot Sam & Max sitt point & click. Dessuten sier ikke Guybrush alltid de herlig frekke dialogvalgene som du får opp, og det er litt skuffende.

 

Gleder meg til episode 2. :)

 

Har forøvrig ingen problemer med episodebaserte spill, og skjønner at et lite selskap som Telltale må gjøre det på den måten. Hadde ikke sagt nei til et Lucasarts adventure med budsjett i millionklassen forsåvidt.

 

Ferdig med episode en ja. morro det. ikke så fryktelig vanskelig. men nå lastes secret of monkey island ned fra steam, så har jeg noe å gjøre en stund til framover. gleder meg sjukt til dette. lenge siden..

Lenke til kommentar

synes det var en veldig bra remake. litt skuffet over at jeg har så god hukommelse bare. Kommer vel av at man sto fast i mangfoldige timer første gangen.. før internett og annet fusk. sleit litt noen steder da. brukte litt over 5 timer. men morro var det. anbefales til alle. koster bare 9€ på steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...