Gå til innhold

Hvor mange her er aktive innen spille/grafikk utvikling


Anbefalte innlegg

Gått 1.år animasjon i England, Teesside Uni, og fortsetter studiet på andre året animasjon på HiHm.

 

Grattis med jobben i Ubisoft Ole. Kult å se en nordmann hevde seg over de andre i england :). Selv mista jeg muligheten i vis awards da jeg fortalte dem under intervjuvet at jeg var førsteårs student ^^'. Ser du noe særlig til Wei? Isåfall må du hilse han :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk!

Snublet nettopp over denne tråden, så jeg tenkte jeg kunne legge meg til lista over spillprodusenter i Norge :) Har jobbet som "Lead Artist" i TerraVision her i Trondheim i snart fire år nå. Jobber for det meste med modellering, teksturering, rigging og animasjon for spill, men av og til dukker det opp et par filmprosjekter også. Sitter hovedsakelig med 3ds max, Photoshop, Zbrush og spillmotoren Unity og nyter hvert sekund!

 

Noen andre i Trondheim som jobber med spill/3d?

Lenke til kommentar

Kult å se flere i Trondheim som pusher polygons :) Hvor skal du studere animasjon neste år?

 

Har planer om å samle litt 3d-geeks i Trondheim utover høsten, så bare si ifra hvis det høres interessant ut. Savner det gode 3d-miljøet som er/var i Bergen for noen år siden, så hvis man kunne fått til noe av det samme i Trondheim (3d, øl, spilling, workshops), så hadde det vært helt knall.

Lenke til kommentar

Se der ja, året etter at jeg flytter ifra Trondheim til Hamar så begynner ting å skje hjemme vettu, søren også hvorfor var det ingen som laget denne tråden for et par år siden, hadde vært morsomt med 3D-øl-spilling-workshop altså ;p

Fint det bobler over med studenter og utviklere i Hamar, vi må fikse en sånn workshop havchr/NordicGamer! ^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann,

Som svar til spørsmålet i tråden, er selv freelance 2d artist på deltid og jobber opp mot både små og store spillselskaper i den store verden. Mest med grafikk til tradecard games og board games men også grafikk til browser games. For å nevne noen av de "store", Fantasy Flight Games Aegis Entertainment Group. Http://www.xhodon.com er ett av browser spilla jeg har vært med på å lage grafikk for.

 

Når det er nevnt så kunne jeg gjerne tenkt meg å være med å lage et type "Eye of the beholder spill", i oppdatert drakt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg er 14 år gammel og har programmert i C++ i snart 3 år. All erfaring har jeg fått ved egen læring og bøker. Jeg har egentlig aldri laget et komplett spill, men

lager mange forskjellig demoer.

 

Nå driver jeg på å øver meg til å lage en OpenGL motor. Da sitter jeg å leker meg med OpenGL funskjonene for å få et fint resultat.

 

Jeg har ikke laget noen spill enda siden at jeg ikke har "Designer-evnen". Det skulle ha vært så gøy å jobbe i team.

 

Snart skal jeg ha arbeidsuke på skolen så jeg lurte på om det var noen spillselskaper på dette forumet som kan la meg få jobbe hos dem de tre dagene jeg har det.

Jeg bor ved Oslo så jeg vil helst ha en jobb i Oslo området.

 

Dere kan kontakte meg på denne mailen:

[email protected]

Lenke til kommentar

Jeg er 14 år gammel og har programmert i C++ i snart 3 år. All erfaring har jeg fått ved egen læring og bøker. Jeg har egentlig aldri laget et komplett spill, men

lager mange forskjellig demoer.

...

Snart skal jeg ha arbeidsuke på skolen så jeg lurte på om det var noen spillselskaper på dette forumet som kan la meg få jobbe hos dem de tre dagene jeg har det.

Jeg bor ved Oslo så jeg vil helst ha en jobb i Oslo området.

 

Hei,

 

Anbefaler deg og skrive en CV og lage en liten portofolie over ting du har laget og så tatt kontakt med alle de stedene du kunne tenkt deg og være. Ikke sitt og vent på at de kommer til deg.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg driver med level design på fritiden med mål om å drive profesjonelt i fremtiden. Begynner snart på tredje året i spilldesignstudiet hos NITH. Har for det meste erfaring med Source, UDK, G.E.C.K/CS og Dragon Age Toolset. Holder for øyeblikket på med å fullføre en mod i den sistnevnte editoren; Dragon Age. Må si meg enig at det er litt synd med så lav aktivitet i norske spillutvikling-communities (eller kanskje jeg ikke har sett godt nok etter?), jeg tipper de fleste holder seg til internasjonale plasser? (mapcore, gamedev etc).

 

...og apropos det;

http://www.spillmodding.no/ - Administrator

Når kommer denne siden opp? Jeg så på den for et halvt år siden og da var den også nede. :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

...og apropos det;

http://www.spillmodding.no/ - Administrator

Når kommer denne siden opp? Jeg så på den for et halvt år siden og da var den også nede. :(

 

Merker det er lenge siden jeg har sjekka forumet her siden posten din er fra august :p

Akkurat nå skjer det veldig lite, siden jeg er den eneste som programmerer til siden og er opptatt med både skolearbeid og forskningsprosjekt/arbeid, så går det evig treigt å få opp den nye siden. Hjelper ikke at jeg har så mye jeg har lyst til å gjøre på den :p

Lenke til kommentar

spennende og lese dette her, har alltid hatt veldig lyst til og jobbe innenfor spill utvikling, men har aldri vært noen jeg kan snakke med om eventuelle karrierer innen det feltet. Var en gang når jeg skulle begynne på videregående jeg hadde en drøm om og programere, men rådgiveren sa at jeg var altfor dårlig i matte. Er heller ikke veldig rå til og tegne så noe innen det tror jeg ikke ville funket veldig bra...kunne gjerne tenke meg og jobbe med lyd siden det er noe som alltid har interesert meg, men har aldeles ikke peiling på hva jeg måtte gjort og hvor jeg måtte gått for dette. Har ikke all verdens av penger heller, så jeg kan ikke bare søke på den dyreste og beste skolen...ikke at jeg vet hvilken skole det hadde vært heller...

 

Grunnen til at jeg ikke prøvde meg på programering var at pågrunn av det grusomme norske skolesystemet krever at jeg må gå 3 år med fag som jeg ikke har det minste bruk for, for i det heletatt og kunne prøve meg.

 

Har endt opp med og gå på skole for IKT-Servicefag og leter nå etter læreplass, noe jeg ikke har det minste lyst til....så alle tips hadde vært greatly appreciated! :)

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

xxTJxx: Finn deg et felt (lyd, 3d, 2d, programmering, level-design etc.) og bare begynn å jobb. Jeg holder selv på med level-design og programmering, og vil ikke si at jeg er noe spesielt flink i matte selv, men det går fint fordi. Det fins masse tutorials og videoer til å lære om 3D-matten man trenger til grafikkprogrammering, og det fins masse annet å programmere, som lyd, spillmekanikk, verktøyer osv.

 

Både jeg og NordicGamer går på Høgskolen i Hedmark, som har flere forskjellige linjer, som er så som så men man lærer fra veldig grunnleggende til litt mer avansert i 3d, animasjon, tegning og programmering. vet HINT også har noe lignende, så har man dårlig råd til f.eks private skoler som NITH og Noroff, så er det et alternativ etter videregående. Gikk selv Elektronikk på VGS og vet om et par som kommer fra IKT så det ekke no problem :)

Lenke til kommentar

Har endt opp med og gå på skole for IKT-Servicefag og leter nå etter læreplass, noe jeg ikke har det minste lyst til....så alle tips hadde vært greatly appreciated! :)

 

en annen ting du også kan ta en titt på hvis du ikke vet hva du skal til neste skole år er å ta et år på folkehøyskole. Sunnhordaland folkehøskole startet i år opp en egen linje for spilldesign.

Lenke til kommentar

Holder på med 3D og Animasjons utdanning, har gått 2 år, og skal til å begynne Bachelor og Master utdanningen min i England nå. Begynner på Teeside Uni om 2 uker.

Blir fett :)

 

Hvor har du gått de 2 årene og hva var opptakskravene(Må du ha noe så dumt som 3 år allmenn fag?) og hva som kreves på det kreative planet, altså trenger jeg og være en råskinn på og tegne for eksempel?

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Hehe, går på Sunnhordland Folkehøgskole i år, går dog ikke spilldesign. Men kan si at den linja er veldig populær, og med god grunn ;)

Er nok en veldig god kickstart hvis du vil fortsette videre med det, de driver å lager spill med GameMaker mener jeg å tro. Liker veldig godt at læreren fokuserer på flere aspekter rundt spill i timene enn det å bare lage spill, som for eks analyse av spill når det kommer til historie etc etc. Så hvis du er en person som har lyst til å drive med spill men vet ikke helt hvor man skal starte, så er min personlige mening at Spilldesign-linja på SunnFolk er en veldig grei start :)

Skolen generelt anbefales faktisk! Storkoser meg ;)

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...