Gå til innhold

Apple oppdaterer MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ariadne

Skal kjøpe min første Mac. Hvilken skal jeg velge 13" White, 13" MacBook Pro eller 15" MacBook Pro? Prisen spiller ikke så stor rolle siden jeg bruker maskinen enormt mye (10 timer daglig) og derfor vil ha det som passer best for meg fremfor pris.

 

For meg virker White-modellen som "gårsdagens" Mac. Dette er bare en subjektiv følelse, siden jeg ikke kjenner Mac.

 

13" Pro virker å være den beste, men er litt usikker på om skjermen kan bli i minste laget. Kanskje bare en tilvenning? Jeg bruk laptop til manusredigering, nettsurfing, skrive artikler, blog. Noen erfarne Macbrukere som har gode råd?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe min første Mac. Hvilken skal jeg velge 13" White, 13" MacBook Pro eller 15" MacBook Pro? Prisen spiller ikke så stor rolle siden jeg bruker maskinen enormt mye (10 timer daglig) og derfor vil ha det som passer best for meg fremfor pris.

 

For meg virker White-modellen som "gårsdagens" Mac. Dette er bare en subjektiv følelse, siden jeg ikke kjenner Mac.

 

13" Pro virker å være den beste, men er litt usikker på om skjermen kan bli i minste laget. Kanskje bare en tilvenning? Jeg bruk laptop til manusredigering, nettsurfing, skrive artikler, blog. Noen erfarne Macbrukere som har gode råd?

 

Det er riktig å bruke "magefølelsen" når du kjøper bærbar, så du gjør ikke noe galt i å gå for en Pro når du først skal handle - 1500 kroner ekstra vil da gir deg en "nyere" Mac med bedre batterilevetid. Den vil også være litt lettere og litt raskere.

 

Med mindre du har dårlig syn er det mer oppløsningen enn størrelsen på skjermen som er viktig. For 13-tommeren er dette 1280 x 800, for 15-tommeren 1440 x 900. Hva som er passende har helt klart litt med tilvenning å gjøre, men er du usikker er det best å gå i butikken for å sammenligne og teste selv. Har du ingen Mac-forhandler i nærheten fungerer "vanlig" bærbar også fint, så lenge de har skjerm med riktig størrelse og oppløsning.

 

Et annet spørsmål er hvor mye du skal dra den med deg rundt - 13-tommeren er en halv kilo lettere enn den på 15.

 

VJ.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...