ZoLaMont Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Hei! Som tema tilsier lurer jeg på hvordan jeg kan oppgradere biosen min.. På siden til asus står det at man ikke skal bruke ez flash, afudos, eller noe slikt. Det står derimot at man skal boote i dos modus, for så og kjøre et bios-program som man har lagt inn på en diskett.. Uansett så lurer jeg på hvordan jeg skal boote i dos når jeg har windows xp professional... Noen som har peil der ute?
Betroz Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Dette trenger du : - en Windows 98 SE eller WinME oppstartsdiskett - en diskett med BIOS og AFUDOS på AFUDOS. F.eks i DOS : AFUDOS /ip4c81008.rom Når den er ferdig gå inn og last defaults, lagre og reboot Skrev dette litt over 4 om morgenen....men du skjønner det sikkert :o
Betroz Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Ahh du må flashe 1007 før 1008. Først nevnte kommer som bare en exe fil, bare kjør den i DOS. På 1008 bruker du AFUDOS.
ZoLaMont Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Skrevet 18. juli 2003 men hvordan kommer jeg meg i dos.. og hvordan lager jeg en win 98 oppstart disk??
Betroz Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Har du ikke en Win98SE oppstartsdiskett liggende, så kan du vel låne en av noen du kjenner? Eller la dem lage en for deg. Sett den inn og la den starte. (reboot maskina) I menyen som kommer velger du UTEN CD-ROM. Så setter du inn disketten med BIOS og gjør som jeg sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå