Gå til innhold

Har tenkt meg å skaffe meg bilspill, hvilket ratt bør jeg ha?


Anbefalte innlegg

Det er uavhenging av konsoll jeg vil ha rattet til da jeg har begge, og har forøvrig et 360 ratt men det fungerer ikke som det skal, så da er spørsmålet, hva bør jeg gå for?

Har hørt masse bra om Logitech sine og Microsoft sitt er vel så bra men vil ha noen råd fra dere gamere...

 

Rattet bør ikke passere 1500kr, helst under ;)

 

Kan man kun bruke MS rattet på 360en eller kan den ta Logitech sine?

 

Har fått så bilspilldilla at det er ubeskrivelig!!!

Vil se hvordan bilspill er nå med både ny tv og hjemmekino!!! :D

 

Takker for svar :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre lar ikke Microsoft andre ratt enn sitt eget + ett enda verre Logitech ratt til å virke på 360.

 

 

Hvis du derimot ser etter ett ratt til PS3 eller PC, vill jeg på det aller sterkeste anbefale å legge litt ekstra penger i potten til en G25. Den har dessverre gått en del opp i pris siden da jeg kjøpte den til 1700, men det er fremdeles grådig mye ratt for pengene:

 

http://prisguide.spillverket.no/product.php?productId=45038

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar
Og om du av ein eller annan merkelig grunn ikkje vil svi av 2000 kr på eit ratt, kva med Logitech Driving Force GT?

 

Dette rattet fungerar på PC/PS2/PS3, men diverre ikkje på 360. Finst det i heile tatt nokre ratt som støttar både PS3 og 360?

 

Går det an å ha dette rattet "på fanget" liksom? Sånn som det gikk an med det offisielle x360 rattet? 599kr virker jo kjempebillig, og ville tro at rattet er bra??

Lenke til kommentar

I følge testen til Spillverket/gamle Gamer.no som gir det 8/10, virkar det som eit veldig bra ratt. Prisen er også tydeligvis gått ned ein del sidan dei testa det i fjor.

 

Når det gjelder festeanordning anar eg diverre ikkje. Eit Google-søk eller to burde vel gi deg eit svar på det :)

Lenke til kommentar

Skal nok ut i morgen å handle et ratt ja

Og må ha sånne filmer der dem viser grafikkforskjeller mellom spill :p

 

Men jeg tror at det frister mest med Logitech G25 :) fordi jeg har Burnout Paradise til PS3 og Forza 2 til 360, men Forza 2 har jeg kjørt meg lei :). Og jeg tro at Logitech G25 er nærmere skikkelig kjørefølelse en for eks rattet til 360en :p

 

Kan man ha Logitech G25 rattet på fanget ala MS sitt ratt, eller må jeg ha et bord til det?

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Fant et lite tv-bord som er på hjul med tror det ikke gjør noe, men jeg plasserer en tung kasse bak selve tv-bordet så jeg ha bena mine inni i selve benken og legge pedalene der :)

 

Skal se imorgen hva jeg går for, med stor sannsynlighet er vel til G25..!!

Hva mener dem med dette? Realistisk 900 graders rattutslag

Vil det si at man kan rotere det 900 grader i steden for det man kan rotere på 360 for eks som er låst til et vist punkt?

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Anbefaler ikke ratt og pedaler til Burnout Paradise. Spiller litt Burnout selv, men velger å bruke Dualshock framfor rattet mitt...

 

Jeg har faktisk ganske så god kontroll med G25 i Burnout Paradise, easy cake!!!

Men viss noen har Grid eller Dirt til salgs til PS3 så gjerne gi beskjed via pm ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...