Gå til innhold

Trenger hjelp til anbefaling av Laptop


Anbefalte innlegg

Hei gutter! Vet ikke om jeg gjør riktig når jeg nå oppretter en ny tråd for dette emne, men prøver meg likevel jeg.

 

Jeg sitter her med min snart 4 og et halvt år gamle datamaskin. Stasjonære datamaskin. Som dere sikkert skjønner fungerer det da veldig dårlig å spille noen form for de siste versjonene av FM på denne "gamlingen". Klarer meg med denne fram til sommeren, da by & hybellivet er over og det blir hjemflytting til familien.

Kan vel notere at jeg er 18 år(Russ, som nevnt i alkoholtråden på "Småsnakk") og skal starte læretiden min som elektriker/automatiker til juli.

 

Men nå back to topic.. Etter at jeg flyttet hit til min lille 20 kvadratmeter store hybel har jeg fortsatt med musikkproduksjonen(dance/trance/techno) fra tidligere år. Begynner å få skikkelig taket på dette med å produsere musikk nå(uten å skryte for mye), og får ofte positiv feedback fra lytterne.

Jeg driver ganske mye med det som skrevet, og vil i stor grad fortsette med dette(noe jeg virkelig føler jeg får til) etter at jeg flytter hjem, sammen med å ta bilder og filme filmer som kan legges inn på datamaskinen for å senere redigeres i Photoshop(trenger noe som takler det uten stress), spille Football Manager 2010(uten lag eller andre problemer), se filmer(gjerne blue-ray), høre musikk(må være plass til en del) og skrive dokumenter og andre raporter osv.

 

Jeg elsker å skrive. Kan nevne at jeg er moderator på et annet forum og håper jeg kan bli en mer "synlig" bruker her på forumet til høsten/vinteren når SIgames kommer ut med sitt neste eksemplar Football Manager 2010(som jeg endelig kan spille. Gikk inn en dristig avtale med meg selv som gikk ut på at jeg ikke skulle spille FM 2009 før det ble slutt med kjæresten. Men det visste seg å bli et langvarig forhold som i dag gikk inn i sin syvende måned) da jeg også kan poste mine historier, lagguider osv.

 

Men til alt dette trenger jeg noe å jobbe på og med. Så jeg lurte på om dere andre brukere har noen tips og råd til meg angående bra arbeidssted til underkant av 10.000?

I og med at læretiden ikke starter før til juli har jeg ikke veldig masse penger å rutte med enda, da en liten ferietur også må prioriteres.

Det er en lap-top/bærbar - kall det hva dere vil - det er snakk om. Denne stasjonære pensjonisten må nok nøye seg til å bli brukt som "NedlastingsObjekt" hvor jeg kan laste ned - lovlig - uten at jeg trenger å være redd for virus ol. på den eventuelt nye.

 

Er det noen som har tips, si gjerne ifra. Jeg er veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg med å knekke en nøtt selv utenfor juletider.

 

Det den bærbare datamaskinen skal brukes til/forventes å bli brukt til, kort oppsummert:

- Dokumentskriving til forum, internett og andre steder - ikke noe avansert program

- Spille ett par dataspill - Football Manager 2010 -> og utover, samt. Battlefield-spillene

- Lage musikk i Fruity Loops(ganske uvesentlig) - er kanskje greit med litt bra lydkort e.l.?

- Legge inn musikk, bilder og videoer som senere kan redigeres i Photoshop - noegenlunde grei kvalitet på bildene

 

Ellers tenker jeg på en enkel datamaskin. Lagringskapastitet trenger nødvendigvis ikke være maksimal og jeg ser helst for meg en "vanlig bærbar", altså en 15" +/- skjerm.

Angående Blue-tooth så ser jeg ikke negativ på om det følger med. Samme gjelder blue-ray, som tidligere nevnt.

 

Nå kan det hende dette er vanskelig å få for under den nette sum av 10.000 kroner. Men er prisen i nærheten, og ikke veldig langt over, griner jeg ikke på nesen for å si det sånn.

 

Edit: Kan også få med at jeg har letet på sider som Multicom.no, prisguide.no, komplett.no, dell.no bl.a. for å finne en rimelig en. Men jeg vet ikke hva som skal til for å oppfylle kravene mine.

Jeg er ikke helt dum, men regner med at det er flere her inne som sitter med større egenskaper på dette tema enn undertegnede.

 

-Sofus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...