Gå til innhold

europa universalis 3 mod


Anbefalte innlegg

Hei.

Spilt veldig mye eu3 i det siste, og jeg ender alltid opp med å prøve å erobre verden. Se hvor stor jeg klarer å bli. Spiller på very hard very hard, men finner likevel ingen utfordring i å bli så stor at den eneste måten å dø på er hvis alle de største nasjonene angriper meg, samtidig. Det jeg får inntrykk av er at AI'en ekspanderer til en viss grense, så stopper den opp og driver med andre ting. Koloniserer litt, og angriper bare littegrann her og der.

 

Det jeg lurer på, er om det fins en mod som får AI'en til å forandre mål? La oss si at alle faksjonene har ett mål for øye, verdensherredømme f.eks, eller maksimal (fornuftig) ekspansjon? Gjerne en AI som tar høyde for BB og WE og slikt så ikke landet råtner vekk under føttene dens. Noen forslag?

 

Hørt at i world war mod (den med hele kartet) så ender det ofte opp med gigantiske nasjoner. Og kanskje en mye lengre tidslinje også :) Førstemann til 1000 provinser singleplayer høres herlig ut :)

 

Evnt hvis det ikke er en slik mod, tror dere det er mye kode å fikse på for å få ai'en til å tenke annerledes? Litt som frankrike i starten f.eks (bare at frankrike stopper alltid opp)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel på high agressivity? En gang jjeg spilte på det og oppdaget kina hadde ming erobret hele asia unntatt india og strukket seg helt fram til MuscowyxD Byzantine og ottoman empire har jo også gode ekspansjonsplaner i hodet. Har opplevd at begge har strukket seg til østersjøen og hele nordafrika. Sinnsykt skummelt å se ottomanerne sluke europa del for del når man spiller som en tysk småstat ^_^

Lenke til kommentar

aggressive var jo en tanke. det har jeg helt glemt :) Hvordan blir det da? Er det bare å drite helt i diplomati? eller angriper de litt lurt. De tar ikke knekken på en allianse uten videre, tar svake naboer først, etc etc, gode forhold mellom landene, og stability hits og slikt. Eller er det bare full pinne og se hvor langt det går, og først ta en pust i bakken for å ordne litt innenriks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...