Gå til innhold

Demigod - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Synes spillet er veldig morsomt jeg. Når det gjelder dybde, så kan man ikke bare se på mulighetene for å spille hver demigod på mange forskjellige måter (tenk bare på hvor sykt vanskelig det ville vært å balansere demigodsene om man skulle hatt diablo2-aktige skillstrees). Det er et lagspill, og jeg tror man vil se mye mer dybde om man spiller med kjentfolk på teamspeak og planlegger hvilke demigods laget skal bestå av, hvilke skills/items de skal satse på, hvilke citadel-upgrades laget skal kjøpe og hvem på laget som skal kjøpe dem, reevaluere planene når man ser hvordan motstanderlaget spiller, osv. Det er mange nok momenter her til at jeg tror spillet har en god del mer dybde enn mange her ser ut til å anta. Så var problemet å faktisk finne noen å lage et lag med da, når man bare har drøye kompiser som ikke gidder å spille...

 

Når det gjelder antallet demigods, så synes jeg det er en fordel med relativt få demigods jeg, for hvis man skal bli god i spillet, så må man kjenne alle demigodsene ganske godt, og hvis det er 50 stk, så blir det ganske drøyt. Men det kunne vært noen til. Når det er sagt så har utviklerne annonsert at det skal komme en gratis update til spillet med 2 nye demigods.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert sakt mange ganger allerede, men.. sant nok er idéen bak Demigod å lage DotA på nytt, men utførelsen ligner ikke, annet enn at det er to sider som prøver å ødelegge den andre ved hjelp av allied creeps og selv er spillerne heroes - altså RTS/RPG.

 

Demigod er et fryktelig tregt spill, med meget lite innhold og mening. P2P serverer bunnen av brønnen. Matchene blir langtrekte, og når man går over fra Lv19 til Lv20 forandrer alt seg for da blir man tre-fire ganger så sterk. Kanskje det eneste spillet jeg har, som jeg angrer på å ha kjøpt selv om jeg fikk det for 250 spenn. Ville sansynligvis ikke tatt imot hvis du heiv det etter meg, vel å merke etter å ha prøvd det i noen dager (mot elendige bots siden jeg ikke kan spille P2P).

 

Skal man ha noe som ligner på DotA så gå for Heroes of Newerth (som nærmest er en kopi, med visse balanserende tiltak og nytt innhold som styrker oplevelsen for folk som kjenner DotA heroesene ut og inn) eller eventuelt League of Legends - har ikke prøvd det, men det er jo laget av bl.a. Guinsoo så da er det helt klart håp.

 

er dere dårlig i hodet eller?

 

kjøp boots of speed eller den favor item som gir deg speed boost, DOTA var altfor stort, hvem orker å spille 4-8 timer for å bli ferdig? :S

 

DotA tar 30-90min per match. Demigod tar fler timer per match. Hva snakker du om?

 

 

??? :S

 

Hvilken DOta versjon er du har spilt?

Hvis man spiller 5-6 spillere så det tar det lang tid, demigod tar aldri flere timer, hva slags maps spiller du?, har aldri spilt mer enn 1,5 time på en 5 vs 5, og der var vi relativt like gode, så det tok lang tid.

Ellers tar det 30 - 50 min.

 

Hvis noen har lyst å spille så legg meg til, amir90

 

hæ, hæ, du føler demigod går treigt?

Herreman, tror nesten vi har spilt HELT forskjellige DOTA, i dota var det hvert fall treigt, slutt å spille på store maps, spill på den derre fossefall map som er beregnet for 3 vs 3,

Jeg forstår heller ikke hvordan det kunne vært annerledes, hva annet kan en spiller gjør når han har lav hp/mana, skaff deg noen regen items, og ikke løp inni alle creeps hele tiden.

 

jeg blir også forvirret over ditt utsagn om det å bli lv 19-20, test det online, har spilt en del kamper nå, blir sjeldent høyere enn 15, vanligvis 13.

 

At det er ikke nok i spillet til å få deg til å spille hele tiden, den ser jeg, eneste er vel hvis du vil oppnå alle achievements og/eller alle favor items, eller prøver å mestre alle demigod.

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Sikkert sakt mange ganger allerede, men.. sant nok er idéen bak Demigod å lage DotA på nytt, men utførelsen ligner ikke, annet enn at det er to sider som prøver å ødelegge den andre ved hjelp av allied creeps og selv er spillerne heroes - altså RTS/RPG.

 

Demigod er et fryktelig tregt spill, med meget lite innhold og mening. P2P serverer bunnen av brønnen. Matchene blir langtrekte, og når man går over fra Lv19 til Lv20 forandrer alt seg for da blir man tre-fire ganger så sterk. Kanskje det eneste spillet jeg har, som jeg angrer på å ha kjøpt selv om jeg fikk det for 250 spenn. Ville sansynligvis ikke tatt imot hvis du heiv det etter meg, vel å merke etter å ha prøvd det i noen dager (mot elendige bots siden jeg ikke kan spille P2P).

 

Skal man ha noe som ligner på DotA så gå for Heroes of Newerth (som nærmest er en kopi, med visse balanserende tiltak og nytt innhold som styrker oplevelsen for folk som kjenner DotA heroesene ut og inn) eller eventuelt League of Legends - har ikke prøvd det, men det er jo laget av bl.a. Guinsoo så da er det helt klart håp.

 

er dere dårlig i hodet eller?

 

kjøp boots of speed eller den favor item som gir deg speed boost, DOTA var altfor stort, hvem orker å spille 4-8 timer for å bli ferdig? :S

 

DotA tar 30-90min per match. Demigod tar fler timer per match. Hva snakker du om?

 

 

??? :S

 

Hvilken DOta versjon er du har spilt?

Det er vanskelig å si, i og med at jeg har spilt i flere år, og spilt veldig mange versjoner. Hvilken betydning har det uansett?

Hvis man spiller 5-6 spillere så det tar det lang tid, demigod tar aldri flere timer, hva slags maps spiller du?, har aldri spilt mer enn 1,5 time på en 5 vs 5, og der var vi relativt like gode, så det tok lang tid.

Ellers tar det 30 - 50 min.

Det er omtrent det samme på alle mapsa, de tar like lang tid. Spesielt den mapen hvor 'lanen' snor seg rundt i en slags kringle.

 

 

hæ, hæ, du føler demigod går treigt?

Herreman, tror nesten vi har spilt HELT forskjellige DOTA, i dota var det hvert fall treigt, slutt å spille på store maps, spill på den derre fossefall map som er beregnet for 3 vs 3,

Jeg forstår heller ikke hvordan det kunne vært annerledes, hva annet kan en spiller gjør når han har lav hp/mana, skaff deg noen regen items, og ikke løp inni alle creeps hele tiden.

 

jeg blir også forvirret over ditt utsagn om det å bli lv 19-20, test det online, har spilt en del kamper nå, blir sjeldent høyere enn 15, vanligvis 13.

 

At det er ikke nok i spillet til å få deg til å spille hele tiden, den ser jeg, eneste er vel hvis du vil oppnå alle achievements og/eller alle favor items, eller prøver å mestre alle demigod.

At det går treigt har ingenting, absolutt ingenting, å gjøre med størrelsen på map. Skulle mye heller spilt en stor map, men det finnes ingen i Demigod. Anderledes på hvilken måte? Hvor har jeg sagt at jeg har problemer med å klare meg i Demigod? Det er jo umulig å dø. Jeg løper ikke inn i creeps, herregud, jeg er jo en DotA spiller, ta deg sammen, ikke en 10 åring som prøver å spille AoS for første gang.

 

Det tar jo ikke lange tida å bli lv 20, så jeg fatter ikke hvordan folk ikke klarer det, gjerne 30min så har man lv 20, noen artefacts og topp warrank. Problemet er at når alle er lv 20 så går det ikke fremover for alle er udødelige.

 

Mestre alle 8 Demigod er jo gjort over helga, de har bare en to-tre forskjellige builds som funker, så 3 matcher minimum per Demigod og så har du i grunn grepet på dem, så videreutvikler man og eksperimenterer selvfølgelig, men det er så lite å eksperimentere med.

 

Når det gjelder antallet demigods, så synes jeg det er en fordel med relativt få demigods jeg, for hvis man skal bli god i spillet, så må man kjenne alle demigodsene ganske godt, og hvis det er 50 stk, så blir det ganske drøyt.

 

Har du prøvd DotA? Over 90 heroes. Det er ikke noe problem å bli kjent med alle, det tar bare tid. Det er nesten litt få i DotA, så det er enda godt at det kommer et par-tre i halvåret (minst). Forestill det skuffelsen når man bare har 8 demigods å leke med, med tanke på spell-variasjonene kanskje vi kan si at det er 24 forskjellige, men det er fortsatt altfor få! Etter langt over 10000 DotA matcher, så kjenner jeg alle heroes ut og inn, med unntak av de to nyeste (som kom ut for ikk lenge siden, og jeg er på ferie og spiller ikke noe særlig) og en hero som jeg ikke liker konseptet på, og derfor boycotter jeg den.

Lenke til kommentar

Det har jo tydeligvis å si hvilken versjon av DOTA vi har spilt, fordi i følge deg tar det naut 1 time å spille, mens hos meg tok 3-5 timer, ettersom hvor mange vi var, men nok om det.

 

Jeg mente ikke at du døde ofte, men tenkte at du kanskje gikk mye fram og tilbake fordi du hadde lite mana eller hp.

 

Men seriøst blir du lv 20? og det er online?

Jeg har som sagt aldri blitt lv 20, og jeg mener å ha spilt som en "bør" gjøre det, men da har vi nok forskjellig intrykk.

 

Grunnen til at jeg ble litt forvirret, er nok fordi vi hadde helt omvendt inntryk på hver av spillene, men jeg er som sagt ikke en hardcore DOTA spiller, heller ikke stor erfaring innenfor det heller.

 

Men jeg skal stoppe å terge deg, hvis du ikke liker spillet, eller hvordan det er satt opp, så forstår jeg det :)

 

 

4tauli.jpg

 

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Det har lite å si hvor mange man er, såfremt det er like mange på hvert lag. Men uansett, jeg tror ikke det er DotA du har spilt, for jeg har aldri hørt om en DotA match some overgår to timer.

 

Nei, jeg løper stort sett ikke frem og tilbake i det hele tatt, men greit nok. Ser ikke helt hvor du skulle få den idéen fra men. Bruker da alltids en TP ihvertfall én av veiene om det skulle være nødvendig å gå tilbake. Artefacts for man jo stort sett i feltet, så trenger ikke løpre tilbake for dem heller.

 

Lv20 ja, ikke spilt så mye online (bare hos noen venner) for nettet mitt støtter ikke P2P, og egentlig er jeg generelt imot P2P. Men det er sjeldent jeg ikke blir Lv20, i helt vanlig modus, ikke noe sånn der kjip 'easy mode' med masse mer gull og XP. Nei takk.

 

Godt å høre at du forstår, jeg kan gå med på at Demigod kan være ålreit for noen jeg óg. Hadde det nå bare ikke vært P2P, og dobbel game speed, og at nytt content kom litt oftere enn aldri, så skulle jeg nok ikke klaget så veldig.

 

Uansett, hvis du liker DotA og Demigod, så kanskje Legue of Legends eller Heroes of Newerth er noe også? ;) Er ihvertfall veldig fornøyd med HoN selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...