Era_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 (endret) Så, OnLive ble announced på GDC nå nylig, og jeg kan ikke tro mine egne øyne. OnLive er altså et konsept som i korte trekk lar deg spille spill som for eksempel egentlig krever et monster av en PC, eller bare finnes på PS3 eller x360 - på en gammel "ubrukelig" laptop! Man kan altså spille store, kjente spill på en liten laptop, din stasjonære pc, mac eller din egen tv i stua. Det som egentlig skjer er at man leier eller kjøper et spill via OnLive (internett). Deretter er det en videostream av spillet du spiller i mens du spiller det. Det er da gigantiske monstere av noen maskiner som spiller av spillet du spiller, som du ser på skjermen din. Dette kommer i SD (1.5mb nettlinje) eller HD (5mb nettlinje) Mange kan si at det da blir lagg, men utviklerne av det hele lover så mye som opp til 1ms latency, grunnet ufattelige gode algorytmer. Man kan også velge om man vil bruke tja, PS3 kontroller, mus/tastatur osv. Slår dette ann snakker vi revolusjon på høyt nivå. Spillutviklere blir satt i sentrum, framfor konsoll varemerke. Fks vil man omtale spill som et "THQ spill" framfor et "PS3 eller x360 spill". Utviklere får også nært ingen grenser når det kommer til størrelse på spill, grafikk etc. Spill blir også allment, noe for alle, og man må ikke ha 3 konsoller for å spille noen spill du liker, som uheldigvis bare finnes på en av konsollene. Men så tenker jeg da.. Hvordan vil Nintendo, microsoft og Sony reagere på dette? Slår OnLive ann blir det jo ikke lenger behov for flere konsoller. Man trenger bare internett og en pc eller OnLives MicroConsole (som blir laaaangt billigere enn de nåværende next-gen konsoller, ser for meg noe rundt tja, 3-400 kr?). Alt de tre store blir å by på kan til slutt ende i 1st party spill, og ikke noe mer. Spillutviklere vil jo se på dette som en enorm mulighet. Det blir ikke mulig og piratkopiere spill, noe som bringer mer cash i kassa, og kanskje mest interessant - de har ingen grenser når det kommer til hva de kan gjøre med spillene. Jeg anbefaler på det sterkeste og ta en titt på Dagbladets film fra presentasjonen. Hva tenker dere om dette? Endret 25. mars 2009 av Era
TST Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Vi har en artikkel her: http://www.gamer.no/article.php?articleId=738 Og forumtråd her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=2424 Stenger derfor denne tråden :-)
Anbefalte innlegg