Gå til innhold

Settlers 2 - How To.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har funnet mitt ur-gammle Settlers 2 og jeg har begynt å spille det for fullt... hehe... men det er ikke alt jeg forstår som f.eks.

- Hvordan utvider jeg min armé?

- Gode resurs tips?

Alle råd er jeg veldig takknemlig for :)

EDIT: nytt spørsmål: hvordan angriper jeg? (litt flaut men...)

Endret av Mrpain
Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiller du den ny-oppussede versjonen?

For å skape en soldat må et øl, et sverd og et skjold være til stede i ett og samme varehus. Øl skapes i et brewery, ved hjelp fra korn fra en farm og vann fra en brønn. For våpen og skjold må du ha to bygninger, samt coal og iron :). Lag så et guard-house på grensa til fienden og soldatene dine vil komme! :)

Skrevet (endret)

Husker ikke at du trengte øl for å få soldater, men stemmer nok. I tillegg er det en fordel å ha gullmynter hvis du skal fighte noen. Gullmyntene sendes opp til de forskjellige outpostene og trener soldatene dine opp..

Settlers 2 er et magisk spill som du fort finner ut av:)

Endret av Prnkstr
Skrevet

Likevel har det sine irritasjonsmomenter. For eksempel at gullet ikke hentes ut av tårnene når de ikke er i bruk og ikke har soldater i seg.

Skrevet

På litt større brett hadde jeg alltid dedikerte treningsfort for å få maks utbytte av gullmyntene. Fyllte et fort opp med talentløse soldater og skrudde av levering av mynter til samtlige andre forsvarsbygg. Dette fungerte veldig bra i originale Settlers 2, husker ikke helt hvordan det var i jubileumsutgaven.

men hm.. kanskje det er på tide å blåse støv av det spillet snart, ja :)

Skrevet

Hehe, det spillet har familien fått mye igjen for, husker at fatteren ble hekta på dette, det er det første og siste spillet han noen gang har spilt. Husker han kunne sitte i maaange timer med dette. Hehe

Skrevet
På litt større brett hadde jeg alltid dedikerte treningsfort for å få maks utbytte av gullmyntene. Fyllte et fort opp med talentløse soldater og skrudde av levering av mynter til samtlige andre forsvarsbygg. Dette fungerte veldig bra i originale Settlers 2, husker ikke helt hvordan det var i jubileumsutgaven.

Fungerer utmerket på jubileumsutgaven også.

Hmm..... på tide å kanskje be søsto om å få igjen spillet, ble liksom litt spillelysten nå......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...