Gå til innhold

Hjelp til valg av hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En venn av meg driver på å bygger seg en ny data.

Alt så ut til å fungere helt fint helt til vi fant ut at MB ikke støttet prosessoren :/

 

Prosessoren det er snakk om er en AMD Phenom II X4 940 Black Edition

 

Dere kan lese om den her

 

Det jeg lurer på er hvilket hovedkort han bør kjøpe for at han skal kunne kjøre knirkefritt.

 

Kan linke opp noen pecs som alle rede står i datan.

 

GPU: Gainward Radeon HD 4870 1GB GDDR5 Link her

Prosessor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition Link her

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Link her

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ganske enkelt.

 

Skjermkort bruker PCI Express

Phenom bruker AM2 eller AM2+

RAM bruker DDR3

 

Et hovedkort som støtter alle disse punktene fungerer. Om det fungerer knirkefritt er usikkert, men i utgangspunktet skal det virke. Dere kan være uheldige å dumpe borti oppstartsproblemer o.l

 

På forhånd kan du besøke hjemmesiden til produsenten og se på BIOS-oppdateringer som er ute, og også bruke Google aktivt for å kartlegge om det endelige oppsettet fungerer bra.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ok, kompisen min gikk til innkjøp av en AMD Phenom Black Edition og et Asus M4A79T Deluxe hovedkort, men socketen passa ikke.

 

Linker:

 

Prosessor

Hovedkort

 

Grunnen til at det ble dette hovedkortet var fordi en dude på skolen påsto at det skulle funke.

Hovedkortet er AM3, men i mine tanker kom jeg fram til at siden AM3 er bedre enn AM2/AM2+ måtte da dette passe. For til vanlig bruker ting som er nyere/bedre å støtte eldre eller svakere modeller. Men ikke i dette tilfelle.

 

Derfor lurer jeg på om noen av dere kan linke opp et hovedkort som støtter denne prosessoren og som kan kjøre crossfire?

 

Hadde vært supert :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Nei, han er en retard for å si det sånn.

 

Det at hovedkortene har AM2+ er åpenlyst, lurte bare på om noen viste eksakt hvilket hovedkort som er bra og som får jobben gjort. Det vil ikke være så kult for kompisen min hvis han ender opp med et hovedkort som suger balle.

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Der må nesten flere komme med anbefalinger her. Du kan prøve å lese anbefalinger på komplett. Jeg kan anbefale mitt eget hovedkort. (Asus M3N-HT Deluxe) Den gjør jobben sin og har ingenting å utsette på den.

 

Likevel er det ingen tvil at noen merker står over andre. Jeg vil si at Asus, Gigabyte og MSI står sterkt på markedet for hovedkort.

Lenke til kommentar

Må si meg enig der. Hadde vært kjekt om noen andre kunen ha kommentert her. Trenger syn på flere sider av saken.

 

Har helst sett at hovedkortet er Asus. Har hatt så god erfaring med det gjennom tidene, både jeg og kompisen min, at det blir nok Asus som blir valgt uansett. Ellers fins det jo noen MSI kort, men har lest en del om problemer med bluescreen så jeg tar ikke sjansen på det :/

 

Har sett på et Asus M4A79 Deluxe som skal funke. Håper at dette går fint. Gidder ikke stresse mer med det xD

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte min Asus M3N-HT så tok jeg den fordi den så bra ut og hadde fått gode tilbakemeldinger på Komplett. Men desverre så hadde den manglende kompatibilitet med Phenom 9950. Etter litt feilsøking trengte jeg bare å oppdatere BIOS.

 

Dette kan du komme opp i. Ingenting er som følelsen av å måtte begynne å feilsøke. ;)

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...