Gå til innhold

Guiness World Records top50 games


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal argumentet om at Mario Kart har bidratt til at Nintendo har laget fler spill holde mål, må jo Pong være nummer 1 på listen og også det eneste mulige svaret?

 

On topic, seriøst merkelig liste.

 

Helt enig med deg ang. Pong...

Det var jo spillet som startet hele konseptet med hjemmekonsoll.

Lenke til kommentar
Nå, er du sikker på at Mario Kart er en systemselger? Et nytt Zelda hadde vært det, men tviler på at det er så mange som hittil har tatt avstand til Wii som nå sier "OMG WTF MARIO KART?!!!1! WII IT IS, THEN!"

 

Er vel super mario kart som er på listen? Tolker det som SNES-versjonen jeg. Det var vel en systemselger i sin tid, dog vil jeg påstå at Mariokart 64 var et mye bedre spill, og mer betydningsfult enn Super Mario Kart.

Lenke til kommentar

Hahahaha. Halo på en sjetteplass, dette MÅ være kødd. Er latterlig at WoW og CS ikke er med. CS er jo trossalt det spillet som virkelig satt fart på esport (imo). WoW er også verdens mest vellykkede mmorpg, dette synes hvertfall jeg fortjener en plass. Greit at Halo var det spillet som viste at man faktisk kunne spille FPS på konsoll og gjøre det konkurransedyktig, men en sjetteplass? : |

 

*edit: Burde leste at det var konsollspill ^^ Jaja, trekker jeg tilbake alt det jeg sa ^^

Endret av rodrigues
Lenke til kommentar
Hva er deres definisjon på "betydningsfullt"?

 

Det lurer jommen jeg også på, hvilke kriterier de har brukt. De kunne vel ihvertfall ha tatt med forklaring, evt noen relevante tall eller et eller annet. Trodde det var det guiness world records dreide seg om, fakta og ikke synsing?

Nå vet jeg ikke hvordan originalartikkelen ser ut men...

Lenke til kommentar
Hvor faen er Battlefield 1942?! :angry:

 

Jeg kjenner jeg blir trist av disse listene. Det virker som om de har spurt folka i redaksjonen hvilke spill de liker best og deretter satt dem i en random rekkefølge.

 

konsollspill

 

 

Hva er deres definisjon på "betydningsfullt"?

 

Det lurer jommen jeg også på, hvilke kriterier de har brukt. De kunne vel ihvertfall ha tatt med forklaring, evt noen relevante tall eller et eller annet. Trodde det var det guiness world records dreide seg om, fakta og ikke synsing?

Nå vet jeg ikke hvordan originalartikkelen ser ut men...

 

 

Forklaring skal dere få:

 

Tasked with selecting the best console games of all time, contributors of this year's Gamer's Edition reviewed hundreds of releases to compile a list of the top 50 titles ranked on their initial impact and lasting legacy.

 

The top three places on the winner's podium were allotted to Super Mario Kart, Tetris and Grand Theft Auto. Securing the first place on the coveted list is Super Mario Kart with the world's most prolific video game character, Mario, who has starred in more than 116 titles. As the best-selling racing game on the N64 (more than 9 million units sold), Super Mario Kart is also the best-selling racer on the SNES (8 million units), the Gamecube (nearly 7 million units) and the DS (10 million units). In second place, the world's most ported video game, Tetris, is available on at least 59 different gaming platforms receiving its high ranking because of its simplicity and devilish addictiveness. Third runner up, Grand Theft Auto holds the record for the most controversial series of games. It has received near-perfect scores in virtually every review and GTA IV has been recognised by Guinness World Records as the fastest-selling video game ever.

Lenke til kommentar

Som vanlig på slike lister er det relativt nye spel som dominerer. Rett nok er topp tre eldre spel, men klassikarar som Pong og Space Invaders manglar. Sjølv om ATARI sine konsollar meir eller mindre er utdødd i dag, har dei likevel vore svært betydningsfulle, skulle ein tru.

 

Kva konsoll kom originale GTA til forresten? Hugser det bare som eit PC-spel.

Lenke til kommentar
Hvor faen er Battlefield 1942?! :angry:

 

Jeg kjenner jeg blir trist av disse listene. Det virker som om de har spurt folka i redaksjonen hvilke spill de liker best og deretter satt dem i en random rekkefølge.

 

konsollspill

Flott at du redigerer det inn i førstepost og later som ingenting da.

Hadde du lest gjennom hele tråden hadde du sett det ;)

Var en rar liste.

Lenke til kommentar
Hvor faen er Battlefield 1942?! :angry:

 

Jeg kjenner jeg blir trist av disse listene. Det virker som om de har spurt folka i redaksjonen hvilke spill de liker best og deretter satt dem i en random rekkefølge.

 

konsollspill

Flott at du redigerer det inn i førstepost og later som ingenting da.

 

Det har stått i førstepost hele tiden, det jeg har redigert inn i førstepost var link til hele bladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...