Gå til innhold

DOOM 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg burde dele denne nyheten med dere her på forumet.

Det følgende intervjuet og bildene ble fjernet etter ønske fra id Software, men heldigvis fant jeg igjen begge deler på forskjellige steder på nettet ;)

Følgende bilder er fra »XoZeN« Organization "IGN" Blog

doom4productionpics1cb8.jpg

doom4productionpics2ee8.jpg

doom4productionpics3qv2.jpg

doom4productionpics4xz4.jpg

doom4productionpics5gu3.jpg

doom4productionpics6jm5.jpg

doom4productionpics7nj8.jpg

Dette er etter sigende, det første in-game bildet fra DOOM IV:

doom4pics1ow6.jpg

Doom 4: Brad Hawkins Motion Capture Interview

GGL spoke to actor Brad Hawkins (Tough Guy #2, Prison Break; Gold Ranger, Power Rangers Zeo) about his recent motion-capture work for id Software's Doom 4:

How was your experience doing motion-capture work for Doom 4?

In a word: Exhausting! Haha…it was an amazing and grueling experience at the same time. The set was so professional and large. They have the top of the line motion capture camera equipment and software in this huge warehouse facility. Everything was so precise. If you even bumped a tripod it would throw off the calibration and we would have to start all over; I made sure to keep my distance!

We did over 250 setups and scenarios. “Walk this way, crouch, run at a 45 degree angle, throw grenade, cover position,” over and over again. We started each day at 8:30AM and didn’t leave until it was perfect.

The director, Mark Bristol, has an amazing vision for what he wanted for the character and was able to help me develop this character … his moves, his style; he was very specific how he wanted the video game characters to have their own individuality and presence.

Once I got what he wanted, we able to mold the characters together. I have a new appreciation for the creative process that goes into the process of first person shooter games. Doom 4 is so highly anticipated that they are pulling out all the stops to makes this unique in its design and production. I think we got that on our end of it.

What have the id guys told you about Doom 4?

Haha, actually, not much! It was kind of a “need to know basis” and I guess all I needed to know was what they needed from me for the motion capture. But I do know we are dealing with a post war/post apocalyptic event that civilians and military are fighting for their survival.

They were very specific in how realistic the scenario that the characters were portrayed in…even down to the panicked breathing in a heated battle…I almost blacked out from breathing so much!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emnetittelen er ikke beskrivende nok

Bruken av emnefeltet følger ikke våre retningslinjer for oppretting av emner. Vennligst gjør emnetittelen mer beskrivende for posten, slik at brukerne forstår hva emnet handler om før man klikker på den. En moderator vil måtte stenge tråden om dette ikke blir endret.

Rapporter tråden når dette er gjort slik at en moderator kan fjerne denne meldingen.

Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden.

Skrevet

Gleder meg :D så lenge jeg har fått pc som er kraftig nok til den gang kommer xP

Gleder meg :D så lenge jeg har fått pc som er kraftig nok til den gang kommer xP

Skrevet

hvorfor er det så viktig å leie inn en profesjonell skuespiller for å gjøre motion capture? aner jeg et lite pr-stunt?

blir sikkert et morsomt spill å teste når den tiden kommer, men jeg teller ikke akkurat dagene.

Skrevet
hvorfor er det så viktig å leie inn en profesjonell skuespiller for å gjøre motion capture? aner jeg et lite pr-stunt?

Fordi skuespill med rent kroppspråk er veldig utfordrende og krever erfaring for å få gjennom de riktige nyansene. Du ville merket kraftig forskjell mellom denne personens motion capture og f.eks. ditt eget forsøk på det samme.

Skrevet

Fordi skuespill med rent kroppspråk er veldig utfordrende og krever erfaring for å få gjennom de riktige nyansene. Du ville merket kraftig forskjell mellom denne personens motion capture og f.eks. ditt eget forsøk på det samme.

Skuespill med rent kroppspråk + ansikt er sikkert utfordrende. Men running and gunning skuespill tror jeg de fleste med et snev av kroppskontroll ville klart. Ihvertfall noen med bakgrunn i forsvaret.

Skrevet
Emnetittelen er ikke beskrivende nok

Bruken av emnefeltet følger ikke våre retningslinjer for oppretting av emner. Vennligst gjør emnetittelen mer beskrivende for posten, slik at brukerne forstår hva emnet handler om før man klikker på den. En moderator vil måtte stenge tråden om dette ikke blir endret.

Rapporter tråden når dette er gjort slik at en moderator kan fjerne denne meldingen.

Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden.

Stenges da dette ikke er rettet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...