Gå til innhold

Hvilken tank skal jeg lvle?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå et problem. Jeg kan ikke bestemme meg for hvilken tank jeg skal lvle. Har aldri prøvd protwarr, men det blir jo mest tydelig på høyere lvl om hvilket specc du må ha for å tanke. Jeg har en 10 druid atm, liker druids veldig godt, men er en stund siden jeg beartanket. Har også lvlet en 17 pally for å prøve pala tanking for første gang. Dette var også veldig morsomt (værtfall etter lvl 16, der de fikk "aggro-glue" spell'en "Righteous Fury", som blir imba etter lvl 20 med Consecration.

 

Det som er det store problemet, er at jeg liker druidtanking, palatanking, og warr er en av mine yndlingsclasses. Gidder ikke skaffe tanking gear til DK'en min, siden alle tanks må jo ha det, kan vel kanskje begynne med å eventuelt kjøpe noe crap gear av faction quartermasters og AH. Har 4 pieces før jeg gjør det...

 

Hva er den "beste" tank classen? Siden jeg ikke klarer å bestemme meg selv, må jeg jo velge den som takler tanking best. Fikk høre at druidtanks er den suverene på single mobs, mens pala er bedre på multimobs. Har ikke hørt noe om warr, men dette er jo den orginale tanken.

 

Noen forslag til hvordan jeg kan avgjøre? :D :rolleyes:

 

Kom gjerne med forslag og begrunnelser. Vet at det finnes noen aktive protwarrs på forumet her.

 

Hvis noen lurer på hvorfor jeg vil tanke, er det at alle kan dps'e, men ikke alle kan tanke, og jeg vil prøve å tanke på høyere level, siden jeg ikke har gjort det før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle klassene er bra. Alle har fordeler og ulemper, som seg hør og bør. :)

 

Har kun spilt litt Protection Warrior (er Fury selv) og det er forsåvidt morsomt nok det. Du har egenskaper for å gjøre massiv skade og tanke både én og flere mobs samtidig. Eneste minus er vel muligens lack av buffs, samt at det kan bli litt ensformig i lengden, men det endrer seg jo med Dual Spec.

 

Hvis du vil tanke (og ikke bli forvekslet med noe annet) så levler du Warrior. My 0.02$.

Lenke til kommentar
Jepp :)

Men de eneste tankene (i mine øyne) som kan gjøre skade mens de tanker er pala's og Dk's...

Har hatt pala'er på 3 plass (jeg var på første ^^) og dk's på 2. plass på dmg meter mens de tanker.

Vel. Vil du gjøre skade eller tanke? Skade har lite å si på threat.

Lenke til kommentar

Jeg sier som Ole Brumm; "Ja takk begge deler".

 

Og velger derfor Paladin som tank. Brukbar damage til tank å være, tåler en god del (med unntak av enkelte bosser i følge enkelte, ikke personelig opplevet) og det er så å si umulig for en paladin å miste aggro for tiden ser det ut til selv når du tanker store puljer med mobbs.

 

Forøvrig med paladin er "skade" indirekte en medvirkende faktor, des mer holy damage du gjør des mer threat får du.

Lenke til kommentar

Om du er forholdsvis ny er beartank (druid) den enkleste og også en av de beste classene. Du gjør mye damage samtidig som du holder aggro lett.

 

Er det kjedelig kan du fort gå som dps med omtrent the samme gearet, ønsker du å prøve ut healing kan du også gjøre dette med samme class.

 

Palatank er veldig avansert for nybegynnere, og protwarrior er way over. Mye nerfs, generelt en kjedelig class.

Lenke til kommentar

Jeg ville nesten ha sagt Prot warrior, men det kan kanskje komme av at jeg har spilt protwarrior lenge selv ;)

 

Etter det jeg har hørt virker tanking druids ut som en kjedelig oppgave. Fra det jeg har hørt ender du opp med nesten bare 2-3 knapper å trykke...

 

Når det kommer til Protpallas, så har jeg ikke noen personlig erfaring. Men bruttern har en protpalla, han gjør det bra. Holder store grupper med mobs helt flott men han liker ikke spellcasting mobs siden han syns pallas tar litt for mye skade av spells (Prot warriors er kanskje litt bedre der med spell reflect). Protpallas har kanskje en god del abilitys å passe på men hvis du bare kan protpalla rotation så går det stort sett greit. (huskern ikke nå)

 

Prot warriors ble litt mer spennende med shockwave og bedre mulight til å holde flere mobs omgangen. Med en warrior er det jo litt enklere enn en palla på en måte med tanke på at du har rage å forholde deg til og ikke mana. Personlig hadde jeg ikke klart en pallatank siden jeg hadde aldri klart å venne meg til å måtte passe på mana før jeg skulle tanke et pull... :unsure: Protwarriors har jo en god del abilitys de også, klarte ikke helt å venne meg til procen for free shield slam thought... men det går stort sett på å få opp 5x sunder armor og holde det oppe, mens du holder Shield slam, Reveng og Shockwave på cooldown. Thunder clap nå og da er passer flott der også til å holde flere mobs.

 

Men jeg spiller DK tank atm og det går jo greit det. Singel target threaten min går jo til himmels til tider ^^ har klart å outaggroe noen Palla og Warriors tanks et par ganger på noen bosser når jeg skal gjøre "dps" i frost presence for å være klar hvis MT dør :lol: vel hva kan jeg si, DK tanks trenger jo ikke like mye å bli truffet for å kunne tanke (warriors for å få rage og pallas til å få mana fra healing). Alltid morro å presse andre tanks til å presse ut så mye threat som mulig :D

Multi target tanking går jo greit DnD samt frost fever på alle og Howling blast ^^

 

EDIT: små skrivefeil >.<

Endret av targetdummy
Lenke til kommentar

Takk til alle!

Har bestemt meg også. Blir nok en druid tank. Hvorfor?

 

Jo, fordi jeg fikk tilbud av en kar om å joine et ganske nytt guild for 25 man content, om jeg valgte druid (jeg spurte han om hvilken tank han foretrakk faktisk). Derfor skal han raf booste meg 1-60. :)

Pluss at jeg rett og slett liker å spille druid, og jeg samtidig får lvl grante noen andre chars.

Gleder meg som en unge, skal stikke og kjøpe en ny cd-key i morgen, så da blir det sikkert 1-60 i løpet av et par dager nå :)

Lenke til kommentar
Takk til alle!

Har bestemt meg også. Blir nok en druid tank. Hvorfor?

 

Jo, fordi jeg fikk tilbud av en kar om å joine et ganske nytt guild for 25 man content, om jeg valgte druid (jeg spurte han om hvilken tank han foretrakk faktisk). Derfor skal han raf booste meg 1-60. :)

Pluss at jeg rett og slett liker å spille druid, og jeg samtidig får lvl grante noen andre chars.

Gleder meg som en unge, skal stikke og kjøpe en ny cd-key i morgen, så da blir det sikkert 1-60 i løpet av et par dager nå :)

Blir gjerne med på den boostingen, hvis du vil invite meg :) Så kan du få noen ekstra grantlevels på kjøpet, evt han karen som plaster på såret for at en ekstra kar slenger seg på.

Lenke til kommentar

Ja, har du cd key atm? :)

Skal starte i kveld eller i morgen!

Gjerne om du bare blir med :)

Kan du grante warr/palaen min da? ^^

 

Vet ikke om det blir i dag/morgen, siden jeg skal i naxx 25 nå.

Må spørre han også. Får jo faktisk mindre xp av det. ^^

 

Men for min del skulle det gå bra, er jo han som har den verste jobben ;) Er jo han det tar lengre tid for ;)

 

Og vær forberedt, vi kan spille når du ikke kan...

Endret av Johnandre93
Lenke til kommentar

Legg meg til på msn; [email protected] =) Så fixer vi no =)

 

Har forresten ikke cdkey atm, må i så fall kjøpe i morgen. :) Men hvis du skal raide nå så blir det sikkert ikke noe før i morra uansett. Evt, så kan jeg sjekke om jeg kan skaffe cdkey på en annen måte.

 

Jobber ikke om dagen jeg, så tro meg.. jeg spiller HELE tiden. :p

Endret av DavidVenice
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor mye andre tanks ligger på DPS messig men jeg ligger på rundt 1500 DPS i snitt på min paladin men har vært oppe på 2400 et par ganger (avanger's wrath). Men ligger mer eller mindre stabilt på 1500 DPS.

 

Dog irriterende når man går heroics og ligger på 1.plass på DPS meteret når man er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...