octester Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Er på utkikk etter et håndkonsoll som kan emulere gamle arkadespill/MAME, Atari, ZX Spectrum, Amstrad, Commodore, Amiga mm. og har forelöpig sett meg ut GP2X WIZ som visstnok skal komme ut i april: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-d1-49-en-70-2z59.html Er det noen her som har erfaring med den gamle modellen, hvordan de forskjellige emulatorene fungerte på den? Hörer gjerne på forslag om andre konsoller også som egner seg i hovedsak for emulering.
dekar24k Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 (endret) OpenPandora! Første batch er allerede utsolgt men følg med på siden for oppdateringer: Jeg har vel hatt det meste av håndholdte konsoller og jeg må si at GP2X er den beste jeg har hatt hittil. Den emulerer NES, SNES, GB©, GBA, Genesis, SMS1/2, C64 og MAME helt 100% perfekt (bortsett fra 3D-spill i MAME). Amiga klarer den helt ok, noen kaller det "spillbart" men jeg syns ikke det er spillbart dersom du må ha frameskip enabled (lyden blir jo også feil da). Nintendo DS emulerer NES og andre 8bit-konsoller veldig bra, men sliter med de fleste 16bit-konsoller, så den er egentlig å utelukke. PSP emulerer de fleste 8bit og 16bit konsoller perfekt, men sliter med Amiga-emulering (som de fleste andre). GP2X Wiz som du vurderer har samme specs som GP2X så vidt jeg vet, bare at den er endel mindre. Jeg hadde heller satset på å få tak i en OpenPandora når den slippes. Det er som en UMPC som er bygd for emulator-spilling. Endret 22. februar 2009 av Dekar
octester Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Skrevet 23. februar 2009 Takk for tipset. Har lest litt mer om disse to nå, og blir vel egentlig mer og mer usikker på hvilken jeg skal skaffe meg siden de er så vidt forskjellige. Ender vel opp med begge til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå