spamkua_InnleggNO Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Vet det finnes mange programmer der ute som er laget for å lage enkle spill uten stor forståelse av programering etc. Noen her som kjenner til noen slike programmer, og evt. har noen erfaring med dem? Bare å ramse opp her altså! Mvh -spamkua
WilhelmWilde Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Papir og blyant. Har laget mange fine brettspill slik, jeg.
LarZen Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Test Game Maker v7, enkel og mye tutorials der ute. Lasta den ned selv igår og skal sette meg inn i programmet dem nærmeste dagene nå tenkte jeg.
littsnill Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Papir og blyant. Har laget mange fine brettspill slik, jeg. Støttes! Fotballspill der du tegner spillere og hvor de går. osv. Dette reddet mange lengre bilturer når jeg var endel år yngre
iharal3 Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Adventure Maker. Holder på med det akkurat nå Er bare pek og klikk spill da men er ganske morsomt. Har ikke link men du finner nok fram med google.
Nailer_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Multi Media fusion: http://www.softwarecasa.com/multimedia-fus...CFYh_3godqRfBzg Aldri brukt det selv, men hadde hørt om det.
Meggern Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Finnes en del visuelle verktøy ute der som ikke nødvendigvis er rettet mot spillutvikling men kan benyttes til å lage enkle spill real-time. Esperient Creator et et verktøy.
Stigern Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Blender: http://wiki.blender.org/index.php/BSoD/Int...the_Game_Engine Visual Studio Express versjonene fra microsoft: http://www.microsoft.com/Express/
Gnålern_InnleggNO Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Blender: http://wiki.blender.org/index.php/BSoD/Int...the_Game_Engine Visual Studio Express versjonene fra microsoft: http://www.microsoft.com/Express/ Og med XNA: http://creators.xna.com/en-US/
Pokey Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 (endret) Test Game Maker v7, enkel og mye tutorials der ute. Lasta den ned selv igår og skal sette meg inn i programmet dem nærmeste dagene nå tenkte jeg. +1 Du kan lage fryktelig mye med fryktelig lite med det programmet! Hvis du setter deg ordentlig i det og fullfører det du starter med går det fort framover! Selv har jeg et lite problem med det siste jeg nevnte, da jeg hopper av og på spillagingen hele tiden. Har holdt på med game maker i to år nå, er absolutt ikke skuffet! Prøv dette, finnes haugevis av gode tutorials og gedigne communityer som hjelper deg med hva det skulle være! edit: crap, glemte nynorsken. Endret 6. juni 2009 av Halvspenn
xXSteelZorXx Skrevet 23. juli 2009 Skrevet 23. juli 2009 Test Game Maker v7, enkel og mye tutorials der ute. Lasta den ned selv igår og skal sette meg inn i programmet dem nærmeste dagene nå tenkte jeg. +1 Du kan lage fryktelig mye med fryktelig lite med det programmet! Hvis du setter deg ordentlig i det og fullfører det du starter med går det fort framover! Selv har jeg et lite problem med det siste jeg nevnte, da jeg hopper av og på spillagingen hele tiden. Har holdt på med game maker i to år nå, er absolutt ikke skuffet! Prøv dette, finnes haugevis av gode tutorials og gedigne communityer som hjelper deg med hva det skulle være! edit: crap, glemte nynorsken. 10/10 Game Maker er ganske kraftig på 2D spill ja, går 3D og, men GM er ikke laget til og lage store 3D spill. Bruker GM selv, ganske ofte, snart brukt det i 5 år. Gleder meg til GM V.8, det er jo i beta testing så kommer vel om noen månder. Ser tilbake på mine gammle spill prosjekter, på når jeg startet med GM. Da ser jeg fort de er veldig dårlig , men kunne jo ikke noe med GM da nesten, men spillene blir bedre og bedre, etter vert som man lærer seg og bruke GM programmet.
OlavHelland Skrevet 23. juli 2009 Skrevet 23. juli 2009 (endret) Her er en liste over de mest populære alternativene som jeg opprinnelig skrev for Spillutvikling.org Flash (Flash er en del av Adobe creative suite)Programmeringsspråk: Actionscript 3.0 Firma: Adobe + spillene kan spilles i nettleser + mange ressurser og tutorials + god integrering med andre Adobe programmer (Photoshop, illustrater, osv..) + kan også brukes til å lage nettsider, film og animasjoner + 2D grafikk, animasjon og kode i samme program XNA Game Studio Programmeringsspråk: C# Firma: Microsoft + støtter Xbox 360 og Zune + godt utgangspunkt hvis man vil lære C# (og eventuelt C++) + Gratis (du betaler kun om du vil legge spillene dine på Xbox) Unity Game Engine Programmeringsspråk: JavaScript, Phyton, C# Firma: Unity Technologies + Mange norske firmaer bruker Unity + Støtter 3D grafikk i nettlesere + Innebygget fysikk(Ageia PhysX) + innebygget level editor + støtter Wii og iPhone Game Maker Programmeringsspråk: GML Firma: YoYo Games + gratis ”lite” versjon (25$ for Pro versjonen) + enkelt å lære Game Blender Programmeringsspråk: Phyton Firma: Blender Foundation(open soucre) + 3D grafikk og kode i samme program + innebygget fysikk + Open Source + helt gratis Endret 23. juli 2009 av NordicGamer
Cerandin Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Alle dem du har posta der nordicgamer krever jo at du har basiskunnskaper i dem språkene, og vil gå så langt å si at tu trenger mer enn basiskunnskaper?
OlavHelland Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Om du ønsker å lage spill som er mer avanserte en for eksempel en Little Big Plannet bane er du nødt til å lære deg noe programmering. Alle programmene jeg nevnte er laget for å være enkle og lette å lære. Alternativet til å bruke et sant rammeverk er å bygge alt fra bunnen av i for eksempel C++, og det er i hvert fall ikke lett om du er en nybegynner. Med Game Maker kan du komme langt uten behøv å programmere noe, men det ligger fortsatt et programmeringsspråk bak alt du gjør.
WoIferey Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Selv Pen&Paper Dungeons and Dragons krever basiskunnskaper i språk om du vil dra den så langt ;p Flash, Unity og Game Maker er vel de som krever minst kunnskaper innen programmeringsspråk for å få til noe, de andre må du streve litt mer med. Uansett så ligger det et programmeringsspråk bak alt du gjør på en datamaskin. Om du absolutt ikke vil sette deg inn i noe programmering, så er alternativet å finne noen som vil det, og sammarbeide med han/hun/de (mods til half-life/unreal/crysis o.l., småseriøse team, hobbybasis med venner osv.). Fins mye annet som kan gjøres innen spillutvikling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå