Gå til innhold

Den barske arenatråden


Anbefalte innlegg

Nå som vi har så mange tråder om hver bestemt class syns jeg det er på tide med en tråd for PvP også, eller mer spesifikt - arena.

 

Om noen har noen anbefalinger å komme med eller lignende ser jeg helst at disse baserer seg på egne erfaringer, og ikke hva

SK-gaming eller andre "elite spillere" sier, selv om det selvfølgelig kan være gode idéer og tips.

 

Prat gjerne om:

- Din line-up - hva er vanskelig,hva er lettere?

- Hva som gjør din line-up så bra

- Er det et team dere bare ikke klarer å slå?

- Gode historier

- Generelle tips og triks

 

Prat selvfølgelig gjerne om andre ting også,bare hold dere on topic :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...entry2612

 

eksisterer allerede en, men må si førstepost var bedre her.

Hvis jeg forstår deg rett vil du heller at denne tråden skal brukes? Stenger isåfall den andre nå. Så får du heller sende meg en PM om jeg tolket deg feil. :)

 

Edit: Må få minne på at reaksjoner på moderering skal gjøres over PM. Et innlegg slettet.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Da var det her vi endte opp da. (Beklager at jeg ikke så tråden din Kuldesjokk).

 

Uansett, lurer på om det er noen som har noen råd å gi på valg av class i arena? Valget står mellom:

 

-Warrior(er MT i et guild,så blir litt slitsomt å specce frem og tilbake hele tiden,men det gir meg

en liten fordel mtp. at jeg har en del badges osv å kjøpe gear for)

-Priest

-Druid

 

Har prøvd meg litt på arena med warrioren,men ble pløyd over av de aller fleste teams,selv under 1500 rating...

Hadde dog ingen seriøse arena partnere (healers med pve gear/specc etc),men satt likevel igjen med intrykket

av at warriors er blitt rimelig gimpa i arena. Følte egentlig jeg løp rundt i cloth og hadde gear fra level 50 på

meg,for både damagen og utholdenheten min sugde noe hinsides. Er warriors blitt en av de svakere classene

i arena siden 70,eller er det bare skillsa som er blitt rustne,og gearet som er for dårlig?

 

Av de 3 classene spilte jeg med alle i arena på 70,og må si det egentlig var presten jeg hadde det mest morro

med, men presten jeg evt. må levle for å spille arena med er bare 62,og druiden er 77.

Jeg tror det egentlige spørsmålet mitt er om det er verdt det å levle de 18 levlene på presten,i forhold til kun

3 levler på druiden? eller rett og slett bare gå for warrioren? misforstå ikke,jeg storkoste meg som warrior i

arena på 70,men har ikke fått noe særlig bra intrykk av warriors på 80.

Takker for alle svar :)

 

EDIT: Det er hovedsakelig snakk om 2v2 og muligens 3v3

Endret av Katten
Lenke til kommentar

Av det 3 klassene så gå enten for presten eller warrior. Prest/Rogue comp gjør det veldig bra på SK-100. Druid sliter generelt i alle speccene, selv om hpala/fdruid har gjort en moderat suksess som jeg kan se. Hpala/warrior kan gjøre det sterkt om warrioren er bra gearet.

 

Om du liker presten og takler forskjellige spillestiler med den så hadde jeg funnet meg en rogue og gått for den compen.

Lenke til kommentar

Manaburn er alpha og omega mot alle teams med healer. Ikke bare for å draine, men også for og presse motstanderens healer til å gå defensivt. Noe som i enkelte situasjoner kan være nok til en heal blir avbrutt og dps blir drept. Alle (rett meg gjerne her) drar nå 13% av targets mana, så har du en stor manapool så brenner du mer. De konverterte dette fra en statisk mengde fordi spesielt ret paladins sleit kraftig.

 

Spillestilen som Prest i dag varierer veldig fra comp til comp. Spiller du mot healer/dps blir spillestilen veldig aggresiv, mye dispells, CC (MC er en veldig undervurdert CC) og ikke minst burns. Spiller du mot dobbel dps blir det mye mer defensivt, men man kan ikke overdrive.

 

Edit: leif

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Da var presten flytta til Stormscale! ;) Da gjenstår det bare å gå gjennom de uendelig lange levlene fra 62 til 80^^

Har et par spørsmål angående talents forresten! Er det nok offansive dispellers i arena til at 30% resisten på dispell

er nødvendig? Virker som det for det meste går i classer som ikke har offensiv dispell i 2v2 disse dager - eller er det

bare jeg som har fått feil intrykk?

Hadde vært veldig snilt om noen kunne gitt meg et par tips ang. talents for prester,for har ikke spilt arena på presten

siden >level 80 talents.

 

En ting til:

Hvordan fungerer egentlig den dispell glyphen til priests? Den skal visstnok heale 3% av max hp på target når du

dispeller,men gjelder det offensiv dispell og? Har alltid likt å spille litt offensivt,men mye dispells på motstanderne,

så den glyphen er vel kansje ikke så bra som den virker med det første?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Da var presten flytta til Stormscale! ;) Da gjenstår det bare å gå gjennom de uendelig lange levlene fra 62 til 80^^

Har et par spørsmål angående talents forresten! Er det nok offansive dispellers i arena til at 30% resisten på dispell

er nødvendig? Virker som det for det meste går i classer som ikke har offensiv dispell i 2v2 disse dager - eller er det

bare jeg som har fått feil intrykk?

Hadde vært veldig snilt om noen kunne gitt meg et par tips ang. talents for prester,for har ikke spilt arena på presten

siden >level 80 talents.

 

En ting til:

Hvordan fungerer egentlig den dispell glyphen til priests? Den skal visstnok heale 3% av max hp på target når du

dispeller,men gjelder det offensiv dispell og? Har alltid likt å spille litt offensivt,men mye dispells på motstanderne,

så den glyphen er vel kansje ikke så bra som den virker med det første?

 

Takker for alle svar :)

 

Glyphen er kun for teammates, man blir ikke healet av å dispelle andre.

30% dispell resist _må_ du ha, det er nok av Priest/rogue i 2v2, samt shamans i 3v3 OG priests, en priest som spam dispeller samtidig som en rogue er på deg = GG.

Bruker selv dispell glyphen, slik som arena er nå så syns jeg den er god, spesiellt siden dem nerfet enkelte dispell resist talents, da kan det bli en kjapp liten heal, er også en del som bruker Holy Nova glyphen(lurer på om jeg skal bytte til denne)

 

Når det kommer til talents så er det diverse argumenter for å ha rapture eller enlightenment, jeg liker veldig godt mana regenen man får av rapture så jeg vil anbefale denne, gir deg litt mer kjangs mot f.eks draintard hunters.

Du er nødt til å ha Desperate Prayer på holy siden(11 points) ettersom dette er nå blitt ett talent og du trenger instant healen SÅRT, om du vil ha spell warding eller divine fury kommer litt ann på spille stilen din, sliter du mot arcane mage/rogue f.eks så ville jeg gått for Spell Warding.

Divine fury tilbyr en litt mer offansiv spille stil, dette er hvis du spiller med en halveis decent teammate som klarer å peele.

http://talent.mmo-champion.com/?priest=503...ph=000000000000

dette er den builden jeg kjører, litt aggresiv, med både enlightenment og Rapture, har droppet Grace for dette.

I begynnelsen ville jeg muligens tatt 2 poeng ut av enlightenment for grace, hvis man kjører med 0 resilience.

 

Dette var allt jeg har å komme, må passe på katten min som ble sterilisert idag, stoppet hun nettop idet hun skulle hoppe ned trappen, hvordan hun har klart å sjangle seg bort dit har jeg ingen ide om :S

Lenke til kommentar

Aww,det med katten din lurte frem et lite smil hos meg :rolleyes: Men tusen hjertlig takk for tipsene.

Divine fury er nok uaktuell,mest pga flash glyphen. Pleide å spille med den en periode før 3.0.0 kom ut,

men har egentlig aldri følt at den var så nødvendig. Blessed recovery blir et absolutt MUST HAVE for min

del,fordi den rett og slett er blitt så sykt bra nå,om jeg husker riktig.

Er det ikke sånn at den "stacker" nå? Istedet for å refreshe duration med en ny hot,så blir tiden refresha,men

healingen stacker videre på forrige heal? Er rimelig sikker på å ha lest dette for en tid tilbake siden. Dessuten

er det jo en veldig fin combo sammen med dispell resist når den er oppe så og si hele tiden når du har en

rogue på deg :) Ang. Enlightenment vs. Rapture tror jeg det faller på rapture,om jeg må velge.

Men skal teste litt forskjellig,og huske på hva du har sagt. Hva syns du om reflective shield forresten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Lurer virkelig på noen ting..

 

Har spilt priest i arena som healer. Nådde til litt over middels rating, men jeg slutta på priesten og rerolla paladin på motsatt faction.

Lurer på om det er mye av det samme når det kommer til pvp healing? Som priest skal du holde hots, manaburns, shield, dispells, prayer of mending osv osv(stund sia jeg har spilt priest, nå..).. Hva gjør man som paladin? Kan vel ikke bare dispelle og flash of light heale?

Lenke til kommentar

Reflective shield liker jeg faktisk, blir fort litt skade med en SW:P oppe, kan faktisk force en healer til å måtte heale hvis f.eks roguen min er på healeren, og deres dps er på meg, kan bli litt hp til slutt, som kan åpne for en rask swap/gib.

Det er synd at blizzard ikke gadd å fikse buggen med at reflective shield ikke fungerte på andre spillere enn deg selv, så da fant de heller ut at dem skulle legge på en liten fotnote om dette på spellen og kalle det fixed..

Divine Fury er for meg helt herlig, digger de raske smitene.

Det kjipe med Blessed Recovery er at den blir dårligere og dårligere jo høyere resilience du har + du må droppe points i disc, men på lavt gear nivå så ser jeg helt klart appelen, HoTen blir økt for hver crit med 15% av skaden, tror jeg ihvertfall, er ikke sikker på om hver crit også resetter hoten, slik at den blir 6 sekunder igjen, eller om den første criten starter hoten og at alle crits etter dette punktet blir dyttet inn i disse 6 sekundene, slik at hvis du f.eks blir crittet når du har 1 sec igjen av den så vil du bli healet for 15% av skaden instant, har ikke brukt talentet så mye, må nesten lese litt om det.

 

Katten har det fint, slått seg til ro i fanget mitt, tårevåte øyner dog. :(

Lenke til kommentar

Smite ja,der sa du noe... Men å miste spell warding er jeg heller ikke så positiv til for å være ærlig...

Hva er det egentlig som går under "spell damage"? Gjelder det generell magisk skade som paladin

judgements og arcane shot,eller er det rett og slett bare frostbolts etc? hva med poisons og f.eks damage

fra en deathknight's gargoyle?

 

JonasKs:

Vil regne med at forskjellene kansje ikke virker så store,sett fra utsiden,men vil regne med at det er to

helt forskjellige spillemåter. Prester spiller mye mer offensivt tror jeg. Men har aldri spilt holy pala i arena,

og spilt veldig lite sammen med holy pala. Hvertfall etter 3.0.0

Lenke til kommentar

Jeg synes disc-build ble litt "too many buttons mejt" aktig. Jeg binder alle knapper med shif og ctrl modifier til musa og scrollhjulet + andre binds, og da har jeg ikke plass til smite.

 

Ønske seg tips og macroer for å rydde litt opp.

 

Noen som bruker macro for dispel/abolish disease på en knapp?

Lenke til kommentar
Jeg synes disc-build ble litt "too many buttons mejt" aktig. Jeg binder alle knapper med shif og ctrl modifier til musa og scrollhjulet + andre binds, og da har jeg ikke plass til smite.

 

Ønske seg tips og macroer for å rydde litt opp.

 

Noen som bruker macro for dispel/abolish disease på en knapp?

 

Så uendelig enig. Husker fra pvp på 70 at allerede da hadde jeg for lite binds. Tenker jeg kommer til å sette alle spells jeg har binda som "always hidden", så gjør jeg heller actionbarsa med spells jeg ikke har binds til ektra store,så det ikke er like irriterende å bruke musa... Ingen god løsning akkurat men makter ikke binds som ctrl + T etc.

 

Noen som har tips til professions som priest forresten? Har nettop starta å levle engineering og mining på presten - bra valg? I og med at prester ikke akkurat har så veldig mye escape abilities annet enn fear og divine hymn er jo rocket boots gull verdt :) Når jeg er inne på det... hvilken meta gem kjører jeg med da,når jeg ikke får kjørt med Tuskarr's Vitality på boots? Spell power og run speed gem? Eller er de ekstra 8% kansje ikke så viktige lenger? Kan vel si jeg er rimelig "out of date" når det kommer til arena disse dager :lol:

Lenke til kommentar

Driver med tanken på et 2v2 team med warrior/holy pala, og 3v3 warrior/holypala/enhance shaman.

Er dette noe som kan funke, og bør man tenke på noe spesielt? Har en tendens til å shadowmelde i starten, og vente på en chargemulighet med dertil sweeping strikes/bladestorm - men er litt grønn på arena enda. Noen hints? =)

 

Vi har mellom 600 og 800 res alle 3, og naxx25manns våpen/gear til supplering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...