Gå til innhold

The Witcher - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare å selge dem.

 

Tips: Du kan lagre ting hos Innkeepers (kan være lurt å hente ut det du trenger mest før slutten av Ch. 4, men ellers er dine items trygge - du trenger ikke drive å flytte dem fra ett Inn til et annet).

 

 

Bitteliten tannlegespoiler:

 

Kom på dette i forbindelse med tipset ovenfor. Hvis du vil gjøre tannlegequestet, så kan du få tak i Devourer Teeth kun i Ch. 4. En gang lagret jeg tannen hos Innkeeper og kunne ikke fullføre questet. Kjipt. Men er bare et side quest, så ingen stor krise.

 

Lenke til kommentar

Må bare spørre angående et quest i Chapter 3.

 

 

Fikk det av Sigfried. Det er det questet der folk har forsvunnet fra kirkegården. Snakket med noen elves og fikk valget mellom å drepe dem eller redde noen mennesker i den crypten. Jeg valgte å redde dem. Det står nå at jeg skal snakke med Sigfried igjen, men det emnet dukker ikke opp når jeg snakker med ham. Noen som vet hvorfor?

 

Lenke til kommentar

Angående bankranet,

så valgte jeg å kjempe med Sigfried og mot Yaevinn. Skulle jo tro at det var til min fordel angående det questet som ikke ville løse seg.

 

 

Stemmer det.

 

Antar du hilste på Vetala (det snakkende monsteret på gravstedet) også... Husker ikke om questet kan løses uten at man gjør det.

 

Lenke til kommentar

Rundet spillet nå og synes det var veldig bra. Atmosfæren og musikken i spillet er rett og slett fantastisk bra. Og valgene man tar er mange og de får store konsekvenser. Det er slikt som jeg liker veldig godt. Hadde lyst til å starte på nytt igjen og prøve å få den nøytrale slutten, men det må vente litt. Forelsket meg også i kampsystemet. Husker ikke om de har nevnt noe om kampsystemet i The Witcher 2, men håper virkelig de beholder det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Personlig så pleier jeg å kaste talents i Stun (Aard), Herbalism (Intelligence), og Oil Preparation (Intelligence) så fort som mulig. Stun fungerer på så godt som alle fiender til å begynne med, og er bra å ha til bossen i kapittel 1. Oljer og miksturer er et must på hard. Ellers så pleier jeg å starte med å putte talents relativt likt i Strength, Dexterity, og Stamina, for så å gjøre det samme i Strong, Fast, og Group Steel. Jeg ignorerer vanligvis Silver Sword stilene til jeg kommer til kapittel 2, for så å prioritere dem til de er på nivå med Steel Sword.

 

De eneste tegnene jeg vanligvis bruker talents på er Aard og Igni. Incineration (Igni) og Patinado I & II (Strong Silver) er gode å ha til diverse planter, kanskje spesielt et trofémonster i sumpen i kapittel 2.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Beklager å trekke frem slik en gammel tråd. Men på den annen side, hvorfor lage en ny når denne passer.

 

I disse The Witcher 3 dager, bestemte jeg meg for å spille gjennom de to foregående. Nå har det seg jo slik, at jeg har spilt begge spillene flere ganger tidligere, men aldri fullført noen av de. The witcher 1 har jeg startet på 3 ganger tidligere, aldri spilt lenger enn ferdig chapter 1. Witcher 2 samme storry egentlig.

 

Tror faktisk eneste forklaringen på dette har vært feil spill til feil tid eller noe. Fordi jeg liker begge spillene veldig godt, helt i min gate om du vil. Akkurat nå føler jeg the witcher er rett spill til rett tid. Så nå skal jeg fokusere på å bli ferdig med begge to, frem til W3 utgivelsen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fullførte det nå, 50 timer blank :) . Gir det terningkast 4/6. Jeg likte det bedre enn karakteren tilsier. Men objektivt kan jeg ikke gi det noe bedre.

 

Jeg skal la denne gamle tråden synke å dø nå ;)

 

Men må virkelig si jeg er glad for jeg tok meg tid til å spille gjennom dette spillet, det var verdt det :) . Starter opp med witcher 2 nå, så ser ut til at jeg er i god rute til witcher 3.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg koste meg ordentlig mye med det første Witcher spillet og den gode historien. The Witcher 2 er et spill som jeg også helt sikkert hadde likt svært godt hadde jeg hatt en god nok PC som kunne kjørt spillet på en bra måte. Jeg har spillet og får startet det, men spillet blir svært hakkete og spillopplevelsen blir ikke i nærheten av det samme som den nok kunne vært, så derfor vil jeg heller vente med å spille igjennom dette til jeg en gang har en brukbar maskin. Problemet er at jeg gjerne skulle ha spilt Witcher 2 før nummer 3 kommer ut. Er det noen som kan fortelle meg om det er noe stort problem om jeg ikke kommer til å spille Witcher 2 før jeg begynner på 3? Jeg kjenner godt til alle personene fra det første spillet, skulle så klart fått med meg historien i nummer 2 også, men sånn er det når ikke PC er god nok og når ikke spillet blir gitt ut til PS, da blir det vanskelig for min del...

Det er vel gjerne ikke krise om jeg heller spiller meg gjennom Witcher 2 ved en senere anledning eller går jeg da glipp av svært mye som jeg skulle ha fått med meg til Wild Hunt kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...