Gå til innhold

Joe Gunn på kassett


Anbefalte innlegg

Får prøve å skape litt action i denne kategorien også.

Flere enn meg som har kjøpt kassettutgaven av Joe Gunn til C64?

 

joe_tape.jpg

 

Det er et herlig plattform/hjernetrimspill der du spiller en Indiana Jones-aktig arkeolog som utforsker et egyptisk ruinkompleks. Smart nivådesign og hyggelig gameplay.

 

Det er en gratisversjon tilgjengelig her (som kan spilles på emulator, anbefaler selv Vice):

 

http://www.georg-rottensteiner.de/files/joegunn.zip

 

Gold-utgaven kommer på kassett, med proff innpakning (akkurat slik som de gamle C64-spillene):

 

http://www.binaryzone.org/retrostore/index...products_id=451

 

joe_04.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ahh stemmer det, dette var faktisk en av de jeg glemte til jul :huh:

Minner meg på at tape drive'n røyk i jula, ingen som tilfeldigvis har en reserve liggende?

Dessverre, min er også litt tvilsom. Det fine med spillene fra Psytronik er at du får dem på emulator også, og da i .tap-format, slik at du får med deg lasteskjermer og musikk, og alt det koselige der, selv om du sitter på PC. Med en Competition Pro USB koblet opp blir opplevelsen komplett.

 

Btw, du liker Impossible Mission, ser jeg? :)

Lenke til kommentar

Dette skal prøves! Hvis jeg liker det kommer det til å bli et kjøp av kassettutgaven for å støtte utviklerene. Har dessverre ikke noen fungerende C64 for øyeblikket. :(

 

Anbefaler forøvrig Psykozone. Har spilt dette i en time nå og storkoser meg. Blir helt klart et kjøp av dette. :)

 

psyko2008.jpg

Endret av Onkel Jon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ahh stemmer det, dette var faktisk en av de jeg glemte til jul :huh:

Minner meg på at tape drive'n røyk i jula, ingen som tilfeldigvis har en reserve liggende?

Dessverre, min er også litt tvilsom. Det fine med spillene fra Psytronik er at du får dem på emulator også, og da i .tap-format, slik at du får med deg lasteskjermer og musikk, og alt det koselige der, selv om du sitter på PC. Med en Competition Pro USB koblet opp blir opplevelsen komplett.

 

Btw, du liker Impossible Mission, ser jeg? :)

 

Hva får deg til å tro det ;)

 

Hmm, interessant med .tap formatet.. stund siden jeg drev med emulering men det må sjekkes ut,

skiller .tap seg ut fra .d64 / .t64 (loadetider o.l..)?

 

Joystick er et must ja, skal ta en titt på den du anbefaler.

Har forøvrig sjekket ut et par USB adaptere, de ligger faktisk ganske greit i pris (ca. 20 USD),

helt klart verdt det for å få TAC-2'n opp å gå:

(yikes!) :D

 

(Tok litt tid å svare, måtte plutselig reise bort)

Lenke til kommentar
Ahh stemmer det, dette var faktisk en av de jeg glemte til jul :huh:

Minner meg på at tape drive'n røyk i jula, ingen som tilfeldigvis har en reserve liggende?

Dessverre, min er også litt tvilsom. Det fine med spillene fra Psytronik er at du får dem på emulator også, og da i .tap-format, slik at du får med deg lasteskjermer og musikk, og alt det koselige der, selv om du sitter på PC. Med en Competition Pro USB koblet opp blir opplevelsen komplett.

 

Btw, du liker Impossible Mission, ser jeg? :)

 

Hva får deg til å tro det ;)

 

Hmm, interessant med .tap formatet.. stund siden jeg drev med emulering men det må sjekkes ut,

skiller .tap seg ut fra .d64 / .t64 (loadetider o.l..)?

 

Joystick er et must ja, skal ta en titt på den du anbefaler.

Har forøvrig sjekket ut et par USB adaptere, de ligger faktisk ganske greit i pris (ca. 20 USD),

helt klart verdt det for å få TAC-2'n opp å gå:

(yikes!) :D

 

(Tok litt tid å svare, måtte plutselig reise bort)

 

Gå for serial->USB-adapter og ZipStick eller en original Competition Pro. Jeg frafråder alle å kjøpe de Competition Pro USB-stikkene, da de er av sinnsykt dårlig kvalitet. Jeg har hatt 4 stk. eller noe og alle er ødelagt. Jeg spiller ikke spesielt voldsomt, men de ryker bare plutselig. Enten slutter knappene å virke eller så hører du bare "spjoooing" og så ryker en fjær el. inni. :lol: Originale ZipStick og Comp. Pro var jo tanksticks som tålte "alt". Du får fortsatt kjøpt splitter nye Competition Pro-stikker fra f.eks. GGS Data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...