Gå til innhold

Vunnet auksjon hos Amentio - Får ikke betalt


Anbefalte innlegg

Jeg regner selvfølgelig med at vedkommende vil være for feig til å svare.

 

Mitt innlegg er intet mer enn en nøktern fremstilling av virkeligheten.

 

Feig? Hva om han ikke KAN svare fordi eventuell informasjon han har er intern bedriftsinformasjon? Det er greit å være kritisk altså, og i dette tilfellet er det berettiget, men det fins grenser. Personangrep er unødvendig. Tell til ti osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner selvfølgelig med at vedkommende vil være for feig til å svare.

 

Mitt innlegg er intet mer enn en nøktern fremstilling av virkeligheten.

 

Om jeg er for feig til å svare ?!?!? Hvorfor skulle jeg være det ?

 

Han snakker nok ikke om deg, men om Sliks :)

Lenke til kommentar

Til Ideal

 

Jeg velger som privatperson å skrive i dette forumet. Jeg forsøker hjelpe trådstarter med problemet sitt siden jeg faktisk jobber for bedriften og samtidig korrigere din påstand om at Amentio ER konkurs, noe du tydligvis VET at de ikke er.

 

At jeg skal svare på spørsmål til deg som angår ledelse og økonomiavd. i bedriften må du forstå at jeg verken KAN eller om jeg hadde vist svar hatt lov til å svare på.

 

Dette du sier om at ansatte selv må betale for eventuell skatt Amentio ikke har betalt er helt på jordet. Skulle Amentio i en eller annen sammenheng gå konkurs har vi i Norge Lønnsgarantifond og da må jo resten av lønnen (det ubetalte skattebeløpet) gå inn under dette.

 

Nå vil jeg pressisere at ingen (meg inkludert) utenom ledelse vet hvilke penger og beløp det er Amentio skylder, så alt du sier blir til en påstand.

 

Beklager å skuffe deg, men jeg har ikke mer å tilføye ang. dine spm.

Forsøk heller neste gang å start en egen tråd istedenfor å kapre en annen med SE&HØR "fakta"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Til Ideal

 

Jeg velger som privatperson å skrive i dette forumet. Jeg forsøker hjelpe trådstarter med problemet sitt siden jeg faktisk jobber for bedriften og samtidig korrigere din påstand om at Amentio ER konkurs, noe du tydligvis VET at de ikke er.

 

At jeg skal svare på spørsmål til deg som angår ledelse og økonomiavd. i bedriften må du forstå at jeg verken KAN eller om jeg hadde vist svar hatt lov til å svare på.

 

Dette du sier om at ansatte selv må betale for eventuell skatt Amentio ikke har betalt er helt på jordet. Skulle Amentio i en eller annen sammenheng gå konkurs har vi i Norge Lønnsgarantifond og da må jo resten av lønnen (det ubetalte skattebeløpet) gå inn under dette.

 

Nå vil jeg pressisere at ingen (meg inkludert) utenom ledelse vet hvilke penger og beløp det er Amentio skylder, så alt du sier blir til en påstand.

 

Beklager å skuffe deg, men jeg har ikke mer å tilføye ang. dine spm.

Forsøk heller neste gang å start en egen tråd istedenfor å kapre en annen med SE&HØR "fakta"

 

 

MÅ si jeg setter pris på at en ansatt i en nettbutikk tar for seg spørsmål som dukker opp i forumet. Det synes jeg skal gå foran som et godt eksempel til de andre nettbutikkene også.

 

Synd Amentio sliter og det er tøft gjort å gi deg til kjenne her som en ansatt i en bedrift hvor mange nok har spørsmål om både det ene og det andre.

 

Lykke til videre og får håpe for din del og resten av befolkningen i byen, at faghandelen består. Noe annet ville bare vært trist.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til Ideal

 

Jeg velger som privatperson å skrive i dette forumet. Jeg forsøker hjelpe trådstarter med problemet sitt siden jeg faktisk jobber for bedriften og samtidig korrigere din påstand om at Amentio ER konkurs, noe du tydligvis VET at de ikke er.

 

At jeg skal svare på spørsmål til deg som angår ledelse og økonomiavd. i bedriften må du forstå at jeg verken KAN eller om jeg hadde vist svar hatt lov til å svare på.

 

Dette du sier om at ansatte selv må betale for eventuell skatt Amentio ikke har betalt er helt på jordet. Skulle Amentio i en eller annen sammenheng gå konkurs har vi i Norge Lønnsgarantifond og da må jo resten av lønnen (det ubetalte skattebeløpet) gå inn under dette.

 

Nå vil jeg pressisere at ingen (meg inkludert) utenom ledelse vet hvilke penger og beløp det er Amentio skylder, så alt du sier blir til en påstand.

 

Beklager å skuffe deg, men jeg har ikke mer å tilføye ang. dine spm.

Forsøk heller neste gang å start en egen tråd istedenfor å kapre en annen med SE&HØR "fakta"

 

 

MÅ si jeg setter pris på at en ansatt i en nettbutikk tar for seg spørsmål som dukker opp i forumet. Det synes jeg skal gå foran som et godt eksempel til de andre nettbutikkene også.

 

Synd Amentio sliter og det er tøft gjort å gi deg til kjenne her som en ansatt i en bedrift hvor mange nok har spørsmål om både det ene og det andre.

 

Lykke til videre og får håpe for din del og resten av befolkningen i byen, at faghandelen består. Noe annet ville bare vært trist.

 

 

 

Iallefall tøft gjort når man ser hvordan individer som Ideal reagerer... Kudos!

Lenke til kommentar

Takk for det DuraN og andylove:)

 

Til trådstarter og andre

 

Jeg har forsøkt å finne ut noe om saken, men er litt vanskelig når jeg er hjemme uten tilgang til systemene.

Har forsøkt å bestille en vare selv og fikk samme problem. (denne var riktignok ikke en auksjonsvare) Skal finne ut av dette i morgen og gi beskjed her i denne tråden.

Endret av SLiks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.domstol.no/no/Nar-gar-rettssaken/Nar-gar-rettssaken/?cid=AAAA1104112009195991219XDCKYQZZZZZEJBAvtale

 

De er også begjært konkurs av en tidligere arbeidstaker.

 

Det er absolutt ingenting som tyder på at Amentio fortsatt vil være i drift f.o.m. 1. mai. Det kommer da til å være konkursbo evt. kunder som har noe utestående må forholde seg til.

 

Såvidt jeg vet har man bare 90 dager til å kreve noe tilbake fra VISA/Mastercard. De som da fortsatt ikke har fått varer de har bestilt i februar, vil dermed ikke kunne kreve penger tilbake.

Disse personene burde derfor umiddelbart opprette klagesak overfor VISA/Mastercard, slik at de ikke blir sittende med skjegget i postkassa.

 

 

Jeg ser at det applauderes at denne Amentio/Datakjeden-selgeren har postet i tråden.

Jeg ser ikke noen grunn til å applaudere noe som helst, siden vedkommende ikke kommer med noen fornuftige svar, og ikke har noen nye opplysninger. Hans innlegg er egentlig bare av typen "Amentio er kult! Slutt å kritiser!", og man må dermed kunne si at det ikke tilfører diskusjonen noe videre innhold.

Lenke til kommentar

Forsøk heller neste gang å start en egen tråd istedenfor å kapre en annen med SE&HØR "fakta"

 

1. Tråden omhandler betaling av varer til Amentio, en bedrift som er nær sin undergang. Det er dermed helt på sin plass å advare den potensielle kjøper mot å betale inn penger til de, da sjansen er stor for å ikke motta noen ting, og at pengene da blir tapt, de som betaler nå kommer jo nemlig sist i køen av prioriterte kreditorer når konkursbo skal avvikles.

 

2. Det finnes allerede to tråder som omhandler hvor nært konkurs amentio faktisk er. Der er det rikelig med informasjon. Og ja, jeg har postet der også.

 

3. "Se & Hør fakta", jaja, jeg må bare flire. Fakta er at Amentio per nå har to aktive konkursbegjæringer som jeg vet om. Begge har rettsdato for behandling. Dersom du kaller dette "se&hør fakta", så sier det mest om deg.

Lenke til kommentar

http://www.domstol.n...QZZZZZEJBAvtale

 

De er også begjært konkurs av en tidligere arbeidstaker.

 

Det er absolutt ingenting som tyder på at Amentio fortsatt vil være i drift f.o.m. 1. mai. Det kommer da til å være konkursbo evt. kunder som har noe utestående må forholde seg til.

 

Såvidt jeg vet har man bare 90 dager til å kreve noe tilbake fra VISA/Mastercard. De som da fortsatt ikke har fått varer de har bestilt i februar, vil dermed ikke kunne kreve penger tilbake.

Disse personene burde derfor umiddelbart opprette klagesak overfor VISA/Mastercard, slik at de ikke blir sittende med skjegget i postkassa.

 

 

Jeg ser at det applauderes at denne Amentio/Datakjeden-selgeren har postet i tråden.

Jeg ser ikke noen grunn til å applaudere noe som helst, siden vedkommende ikke kommer med noen fornuftige svar, og ikke har noen nye opplysninger. Hans innlegg er egentlig bare av typen "Amentio er kult! Slutt å kritiser!", og man må dermed kunne si at det ikke tilfører diskusjonen noe videre innhold.

 

Han postet slik at TS kunne sende ham en PM med ordrenummer, og ga beskjed til de over ham i systemet om at folk ikke fikk betalt. Hvordan har han ikke tilført diskusjonen noe? Du er jo den som har kapret denne tråden med off topic-innlegg? Han sier heller aldri noe i nærheten av at man skal slutte å kritisere Amentio, han opplyser deg om at du pr definisjon har feil i og med at Amentio ikke er konkurs (enda). Igjen, jeg syns du har sporet veldig av her, selv om det såklart er greit å komme med kritikk.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det applauderes at denne Amentio/Datakjeden-selgeren har postet i tråden.

Jeg ser ikke noen grunn til å applaudere noe som helst, siden vedkommende ikke kommer med noen fornuftige svar, og ikke har noen nye opplysninger. Hans innlegg er egentlig bare av typen "Amentio er kult! Slutt å kritiser!", og man må dermed kunne si at det ikke tilfører diskusjonen noe videre innhold.

 

Han har kommet med mye fornuftig info så slutt å klag ideal !

Hvis du leser første posten til SLiks står det at jeg skulle sende pm til han. Det har jeg gjort og derfor foregår nå kommunikasjonen mellom meg og han per pm.

 

Slutt å klag på andre når du ikke vet hva de har bidratt med. Det er nemlig han som har bidratt ALLER mest her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at det applauderes at denne Amentio/Datakjeden-selgeren har postet i tråden.

Jeg ser ikke noen grunn til å applaudere noe som helst, siden vedkommende ikke kommer med noen fornuftige svar, og ikke har noen nye opplysninger. Hans innlegg er egentlig bare av typen "Amentio er kult! Slutt å kritiser!", og man må dermed kunne si at det ikke tilfører diskusjonen noe videre innhold.

 

Du er av samme ulla. Du tilfører ikke diskusjonen noe videre innhold, men slakter alle som prøver å hjelpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aller først: Til trådstarter

 

Jeg skal se om jeg kan finne ut av dette for deg. Sender du meg diverse informasjon om ordrenr. eventuelt andre ref. nr på PM skal jeg se hva jeg kan gjøre.

 

 

 

Til Ideal:

 

De er konkurs. Du kan vinke farvel til pengene dersom du betaler.

 

Nå tror jeg du har misforstått! Amentio Datakjeden AS er ikke konkurs. Det ligger en begjæring om konkurs, som skal til retten den 26.april.

Dersom et AS sliter med likviditeten kan slike konkursbegjæringer komme pga for sene betalinger/betalingsproblemer.

 

Det som er veldig dumt da er å gi kunder feil beskjed, og si at de ER konkurs, da dette i allefall ikke hjelper. Å miste en så stor aktør på elektronikkmarkedet i Norge er ikke en bra ting for forbrukere, da dette igjen medfører mindre konkuranse som igjen medfører høyere priser.

 

Vil heller anbefale alle som har interesse for netthandel å ikke gi opp bestillinger til slike selskap. Enten det er til Amentio, Komplett, Netshop, Expert, you name it...

 

 

Nå jobber jeg på Datakjeden -(Amentio) som butikkselger, så jeg vet ikke noe mer om hvordan de skal løse disse problemene enn dere. Men en ting jeg vet er at det ikke hjelper å bare springe fra skuta.

I denne byen finnes det bare èn faghandel for data/hjemmeelekronikk og det er Datakjeden. Denne butikken likte jeg lenge før jeg begynte å jobbe her og det er en jobb jeg setter stor pris på.

 

 

Mvh.

Butikkansatt /v Datakjeden Tromsø

 

 

"Springe fra skuta" er det faktisk Amentio som gjør. Jeg er så JÆVLIG, FORBANNET lei av hele dette drittfirmaet at jeg ikke har ord. Jeg gidder ikke å anmelde det for kjeltringstreker enkelt og greit fordi jeg har blitt utsatt for svindel før av alcaimport.com alias Brækkan import, noe som endte i at kjeltringen slo seg konkurs, og jeg og mange andre satt igjen med Svarte Per ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.hardware.no/artikler/konkurs_aapnet_hos_amentio_datakjeden_as/94187

 

Amentio er nå offisielt konkurs.

 

Jeg prøvde å advare trådstarter mot å sende de penger, men han ville jo ikke høre på meg.

Da må jeg virkelig bare håpe at han har fått varen sin, hvis ikke er det jo ting som tyder på at pengene hans er tapt for alltid.

Men man lærer jo så lenge man lever, og da får man jo håpe at trådstarter har lært noe av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...