Gå til innhold

Segmentation fault etter omtrent alle commands


Anbefalte innlegg

Hei, etter at minecraft serveren min som kjørte på en Ubuntu10_10 x86_64 server hang seg opp helt kan jeg ikke lenger kjøre de fleste kommandoer. Har drept screen sessionen serveren kjørte i uten at det hjalp.

 

Kommandoer jeg har prøvd som fortsatt fungerer er f.eks cat, tail, echo, df, free, reboot, killall, cd, pwd.

Programmer som ps, top, ssh, sudo, jed osv returnerer bare segmentation fault.

 

Jeg har kun tilgang til maskinen gjennom et SSH vindu som fortsatt kjører (men kan ikke åpne opp nye SSH connections). Siden sudo ikke fungerer og jeg ikke kan bruke ssh root@localhost heller får jeg ikke restartet maskinen.

 

Er jeg out of luck, og er det i det hele tatt sannsynlig at det vil hjelpe med en reboot? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har mulighet kan det være en god ide å boote en liveCD eller lignende og montere diskene read only. Hvis du er heldig får du hentet ut noe viktige logger som kanskje kan gi en pekepinn på hva som har gått galt.

 

smartctl kan hjelpe med å hente ut informasjon om disken, post gjerne output fra 'smartctl -a /dev/sda' her.

 

Vet det finnes noen speisal distroer og en god del forskjellige programmer for slike undersøkelser, har ikke brukt så mange av dem selv. Forhåpentligvis er det andre på forumet som har mer erfaring med slike distroer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...