Gå til innhold

Flere sidebars i WordPress


Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber for tiden med et skoleprosjekt, og vi skal har fått oppgave å lage en webside til en bedrift.

 

Problemet mitt er at jeg ikke får til å lage forskjellige sidebars til de forskjellige underbedriftene. Jeg vil gjerne ha kontaktinformasjon, kart, ansatte o.l. på sidebaren. Men denne informasjonen må jo selvfølgelig forandre seg ettersom hvilken underbedrift du er innom og sjekker. Men hvordan gjør jeg det?

 

Ellers skal det også nevnes at underbedriftenes sider er bygd opp på vanlige innlegg, og at jeg bruker Arras theme.

 

Her kan dere se den midlertidige siden:

 

Jeg setter stor pris på all hjelp :)

Endret av Bullet in the Head
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en typisk wordpress side så er jo hele poenget med en sidebar at den viser det samme uansett hvilket innlegg du kikker på, det du prøver på bryter med selve prinsippet med en sidebar så det er ikke så merkelig at dette ikke blir rett frem.

 

Jeg er ikke noen wordpress ekspert og heller ikke HTML/CSS guru. Men jeg fikk en ide som noen kanskje allerede har laget en plugin for.

Hvis alle innlegg relatert til en av underavdelingene dine fikk en unik "tag" (kategori) så kan denne kanskje brukes til å velge mellom forskjellige sidebarer.

 

http://codex.wordpress.org/Customizing_Your_Sidebar

( Temaet "Asides" virket relevant )

Lenke til kommentar

På en typisk wordpress side så er jo hele poenget med en sidebar at den viser det samme uansett hvilket innlegg du kikker på, det du prøver på bryter med selve prinsippet med en sidebar så det er ikke så merkelig at dette ikke blir rett frem.

 

Jeg er ikke noen wordpress ekspert og heller ikke HTML/CSS guru. Men jeg fikk en ide som noen kanskje allerede har laget en plugin for.

Hvis alle innlegg relatert til en av underavdelingene dine fikk en unik "tag" (kategori) så kan denne kanskje brukes til å velge mellom forskjellige sidebarer.

 

http://codex.wordpress.org/Customizing_Your_Sidebar

( Temaet "Asides" virket relevant )

Takk for respons! Men det virker ikke som at jeg får det til :dontgetit: Er ikke lenge til vurdering av siden, og finnes det ingen lettere løsninger på en dynamisk sidebar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...