Gå til innhold

SLI pluss enda en kort av en annen sort , kan jeg få opp 3 skjermer da?


-Tralz-

Anbefalte innlegg

Hei, det var ikke så lenge siden jeg kjøpte meg 2 stk Geforce GTX 560Ti kort, og kjører de i SLI konfigurasjon for maksimal spille effekt. Men etter det som jeg skjønner, så lønner det seg ikke å koble opp en skjerm til på de korta der da, på grunnen at da får du ikke maks uytelse.

 

Så det som jeg lurer på, er det mulig å putte inn noe billig vræl av et skjerm kort, og koble opp 2 stk skjermer til.

Sann at jeg får 3 skjermer på PC min.

 

GTX 560 kort i SLI (i PCIx16 i slot 1 og 2) for en skjerm

billig skjerm kort (i PCIx16 i slot 3) for skjerm 2 og 3 mulig?

 

Syntes litt synd på de 2 gamle skjermene skulle stå i skamme kroken, mens store broren deres får være med på leken men ikke de. Pluss det ville være tøft å ha 3 skjermer her oppe samtidig ;)

 

Prøvde å lese meg litt fram innen emne, ble bare helt kakke i hode etter en stund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tror ikke du merker noe spesielt til 2 ekstra skjermer på de skjermkortene dine.

Spiller du over en skjerm fra før med den grafikkløsningen der yter du nok ikke på langt nær deres fulle kapasitet uansett.

Lenke til kommentar

Jeg spør deg igjen, skal du ha surround?

Du trenger ikke en tredje kort for å ha tre skjermer btw.

Du må gå inn der du stiller inn SLI og velge surround, eller velger flere monitorer.

 

edit: forum klarte å dobbelposte

 

Nei får det ikke til, hver gang jeg går inn i nvidia programmet så bare klikker den når den 3 skjermen er koblet til. Når jeg går gjennom Windows på skjermoppløsninga så reg at skjermen er der, men får bare ha 2 stk skjermer aktive om gangen gjennom der

Lenke til kommentar

Nå klarte jeg å lure Nvidia programmet litt her, og fikk opp bilde for flere skjermer. Men når jeg skulle aktivere den 3 skjermen, så får jeg mld inntil 2 skjermer støttes av grafikkprosessoren i SLI-Modus.

Men så står det på den siden du ga meg at den skal, men bare i 3D vision. Og hvis man skal kjøre det, så er det et must "3D Vision Projectors – requires three matching digital or three matching analog connectors" da må det være 3D visiob klare skjermer. Noe som jeg ikke har

Lenke til kommentar

3d vision har ikke noe med 3 skjermer. Det er stereoskopisk 3d fremstilling av bilde.

 

Hvis du ikke skal ha Surround oppsett. Så kan du ikke ha en tredjeskjerm på SLI-kortene. Et GPU støtter kun 2 skjermer SLI-oppsett støtter kun to skjermer, unntatt når du skal ha dem i surround. Da kan du ha tre. Skal du ha en tredje skjerm, uten å ha surround, så må du deaktivere SLI'n slik at de operer uavhengig av hverandre.

 

Igjen... Skal monitorene være i Surround? ja eller nei?

 

Nei? du kan ha kun 2 skjerm i SLI.

 

Ja? Plugg skjermen slik den er vist i andre rad (2way SLI) i nederste tabell. Husk at alle tre skjermene må ha like refreshrate og oppløsning i surround.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...