Gå til innhold

Kjøling til Cooler Master centurion 534


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lengesiden jeg har vært her og grunnen til at jeg starter et nytt emne er fordi jeg trenger noen tips til god kjøling med tanke på overklokking og plass i kabinettet mitt.

Har et Cooler Master centurion 534 Midi Tower me Gigabyte A-X58A-UD3R hovedkort og I7 950 cpu.

Valgte denne oppgraderingspakken på komplett ettersom tidligere pc ikke fungerte.

Nå som alt er på plass ønsker jeg å bytte ut stock vifta fra Intel ettersom den ikke holder mål og temperaturen i Prime er cirka mellom 80-100 grader. Idle ligger den på cirka 50.

Spørsmålet mitt er da hva type kjøling jeg burde skaffe meg?

Tenker i prisklassen rondt 600-800 kr hvor jeg får best mulig kjøling for pengene, minimalt med støy og en kjøler som passer i kabinettet.

Har sett litt på Corsair sine vannkjølte systemer som for eksempel Corsair H50/60/70 og Noctua Vifter.

Leste test av H60 på Hardware nå nettopp og den får jo ganske grei score, men føler gjerne jeg får mer for pengene ved å invistere i en skikkelig vifte?

Når det gjelder Noctua kjølerene så virker de så store og jeg lurer derfor på om jeg får plass i kabinettet?

 

Kan noen anbefale en grei kjøler til setupen min?

Er helt ny på overklokking, men så lenge jeg har en god vifte så er jeg ihvertfall på vei en plass og kan begynne å prøve.

 

Takk for alle eventuelle svar!

 

:)

 

 

Specs:

Case: Cooler Master centurion 534

MB: Gigabyte GA-X58A-UD3R

CPU: Intel I7 950

Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB

GPU: GeForce 8800 GT (midlertidig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...