Gå til innhold

Pris eiendomsmegler


overtrip

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor mye er det vanlig å betale eiendomsmegler ved salg?

Jeg skal selge en leilighet i oslo sentrum, til ca 1.8M-1.9M, og har fått et tilbud på rett under 60.000,- fra ihus. Dette er da inkludert alt rundt salget, annonsering, 2 visninger og provisjon.

Er dette en fornuftig pris? Hva har dere selv betalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar.

Hvis vi må ha flere visninger koster det i utgangspunktet 1250,- per, men der skulle vi få annenhver gratis hvis det ble snakk om flere visninger.

Jeg leste den artiklen, og som overskriften sier''betaler mann med peanøtter får man apekatter''. provisjonen i mitt tilfelle utgjør 30.000,- eller 1,8% av salget( det kan vi bestemme selv) Resten er utgifter til div. annonser, bilder, dokumenter og alt annet som må være med.

Mitt spørsmål nå er jo om man kan få gode meglere lavere enn dette?

Tror mange meglere presser prisene ned for å få flest mulig oppdrag, istedenfor å ta litt ekstra og jobbe mer med de de har.

Lenke til kommentar

Hva om du ikke får solgt etter 3-4 visninger? Hvor mye må du betale hvis du vil gi opp salgsforsøket?

 

Jeg har vært på et par visninger av typen 3-4 i rekken, og enkelte ganger er det påfallende hvor lite innsats megleren legger ned for å få til et salg. Da merker du enkelt forskjell mellom de som har salgsgaranti og de som uansett vil få betalt en god slant penger.

Lenke til kommentar

Følg med på finn.no i det området du bor. Se på hvordan annonsene er utformet og presentasjonen av boligen. Tenk på hva du trenger, spesifiser dette nøyaktig, og kontakt 2-3 seriøse meglere som har gitt bra inntrykk for ditt område. Press gjerne litt på pris før du skriver under, men dobbeltsjekk at alle har det samme inkludert i sin pris. De fleste har "no cure - no pay", dvs at du ikke betaler noe dersom du ikke får solgt, men sjekk at dette er med i kontrakten (dersom det er viktig for deg).

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...